به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر راستی در گفت و گویی از برگزار نشدن انتخابات شوراها در برخی شهرها و روستاهای استان به دلیل نرسیدن تعداد نامزدهای عضویت در این شوراها به حد نصاب لازم خبر داد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون، تعداد داوطلبان برای عضویت در شوراهای شهر و روستا نباید مساوی یا کمتر از تعداد اعضای این شوراها باشد.

راستی ادامه داد: در غیر این صورت به دلیل عدم به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان رای گیری در حوزه انتخابیه مربوطه صورت نمی گیرد که بر همین اساس روز گذشته انتخابات شوراها در تعدادی از شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی برگزار نشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: سیس و کوزه کنان دو شهر از استان آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر بودند که به همراه تعدادی از روستاها مانند روستای نظرلوی شبستر به همان دلیل نرسیدن تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم، در ۲۸ خرداد انتخابات شوراهای شهر و روستا در آنها برگزار نشد.

گزارش حاکی است، حسین عبداللهی فرماندار شهرستان شبستر  گفت:  از ۱۱ شهر شهرستان شبستر، تعداد ۹ شهر و از ۷۳ روستا، تعداد ۶۱ روستا حائز برگزاری انتخابات شوراها بودند که شهرهای کوزه کنان و سیس و ۱۲ روستا در سه بخش شهرستان بدلیل انصراف تعدادی از نامزدها فاقد حدنصاب لازم برای برگزاری انتخابات بودند.

منبع: فارس