به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسفندیار صادقی  امروز در گفتگو با خبرنگاران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین از ابتدای امسال طرح پیوند سواد و زندگی بعنوان بسته تحولی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح ضمن آموزش سواد تلاش می‌شود تا افراد کم سواد و بیسواد در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی توانمند شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در قالب این طرح تلاش می‌شود تا سوادآموزان با آموزش و مهارت‌ آموزی که در رشته‌های مختلف می‌بینند در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به عنوان مشاغل خرد و زود بازده اقدام کرده و کسب درآمد کنند.

صادقی افزود:‌ در کشور این طرح در ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در حال انجام است که سهم استان آذربایجان شرقی چهار مرکز است که مراکز یادگیری محلی ناحیه پنج تبریز، ملکان، اهر و شبستر مجری این طرح می باشند.

وی با اشاره اینکه ارگان های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه ای استان برای اجرای این طرح همکاری می‌کنند افزود : دستگاه های مشارکت کننده در پیشبرد اهداف سوادآموزی استان بسیار موثر بوده و در پی گسترش این ارتباط هستیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با انتخاب چهار مرکز فعالیت‌ها در این حوزه شروع شده و انتظار می‌رود با کسب نتیجه مطلوب در دیگه نواحی و مناطق نیز این طرح اجرا گردد.

وی در خصوص گواهی پایان دوره مهارت گفت : ضمن ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی به سوادآموزان ، با توافق صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان ، در صورتی که سوادآموزان در آزمون پایان دوره فنی و حرفه ای نمره لازم را کسب کنند گواهی مهارت دریافت نموده و از مزایای آن از جمله تسهیلات برخورد شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آموزش مهارت در مراکز یادگیری مختلف استان با نیاز سنجی  صورت گرفته و تلاش شده است بر اساس نیاز های منطقه ، سوادآموزان توانمند گردند.

منبع: فارس