به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حیرت انگیز با بیان این‌که تاکنون حدود ۹۳ درصد از جمعیت واجد شرایط آذربایجان شرقی نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند، گفت: برای حدود ۷۸ درصد از ثبت نام کنندگان، کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است.

وی با بیان این‌که از آغاز اجرای طرح و پروژه راهبردی کارت هوشمند ملی، سه میلیون و شش هزار  و ۹۱۲ نفر از جمعیت واجد شرایط نسبت به ثبت نام قطعی کارت هوشمند ملی در آذربایجان شرقی اقدام کرده‌اند، ادامه می‌دهد: این رقم معادل ۹۳ درصد از افراد واجد شرایط ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان است.
وی با بیان این ‌که تاکنون برای بیش از ۷۸ درصد از جمعیت ثبت نام کننده در آذربایجان شرقی کارت هوشمند ملی صادر شده است، ادامه می‌گوید: از ابتدای طرح تا پایان سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، به دو میلیون و ۳۴۹ هزار نفر در استان کارت هوشمند ملی تحویل داده شده است.

حیرت انگیز با اشاره به تعداد درخواست‌هایی که هنوز کارت ملی به آن‌ها صادر نشده خاطر نشان می‌کند: کارت هوشمند حدود ۵۵۸ هزار و ۱۱۶ نفر در آذربایجان شرقی یعنی ۱۹ درصد ثبت نام کنندگان، صادر نشده است .
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی در پاسخ به عدم دریافت کد رهگیری ازسوی برخی مراکز اعلام می‌کند: کد رهگیری تا زمانی که کارت ملی فرد صادر نشده باشد، دارای اعتبار است و افراد می‌توانند با آن نسبت به دریافت خدمات از سایر ادارات و نهادها به ویژه بانک‌ها اقدام کنند.
حیرت انگیز با بیان این‌که شهروندان جهت پیگیری آخرین وضعیت کارت ملی هوشمند، از مراجعه حضوری پرهیز کنند، می‌افزاید: شهروندان از طریق موبایل با شماره‌گیری #۶۰۹۰*۴* اقدام کنند. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سایت کارت ملی هوشمند به آدرس www.ncr.ir، از آخرین وضعیت کارت ملی هوشمند خود باخبر شوند.

منبع: همشهری آنلاین