به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عزت‌الله همت‌زاده عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهر از شکایت اکثر نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به نتیجه انتخابات و خرید و فروش رأی اظهار داشت: اکثر نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر اهر شکایت خود را به هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اهر تحویل داده بودند.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به شمارش مجدد صندوق‌های رأی منتخب شخص نامزد و هیأت اجرایی انتخابات گفت: در حضور شخص نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر صندوق‌های رأی منتخب را مجدداً مورد شمارش قرار گرفت، ولی هیچ‌گونه تغییر محسوسی در نتیجه آرا نامزدها حاصل نشد.

وی تصریح کرد: هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به موضوعات خارج از اختیارات این هیأت مداخله نمی‌کند و وظیفه ما نظارت بر رسیدگی به شکایت نامزدها در این برهه بود که انجام وظیفه کرده و می‌کنیم.

همت‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا خرید و فروش رأی در انتخابات شورای اسلامی شهر اهر چه تأثیری در نتیجه انتخابات داشته است و اکثر نامزدها در این خصوص شاکی هستند، گفت: خرید و فروش رأی در خیابان با اسناد و مدارک نبوده است تا اسناد در اختیار ما قرار گیرد و بر پایه مستندات تصمیم‌گیری کنیم و حتی تأکید شد تا شاهدان احضار شوند اما تاکنون هیچ شاهدی به هیأت نظارت مراجعه نکرده است.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: شاید قریب به اتفاق شهروندان اهری می‌دانند خرید و فروش رأی در انتخابات شورای اسلامی شهر اهر اتفاق افتاده، ولی تابه‌حال هیچ اسناد و مدارکی به هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر و هیأت اجرایی انتخابات نرسیده است.

وی تصریح کرد: قرار است یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر مستنداتی از خرید و فروش رأی در انتخابات را تحویل مراجع نظارتی از جمله هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر تحویل دهد، از این‌رو انتظار می‌رود تا آن دسته از افرادی که مستنداتی در خصوص تخلفات انتخاباتی از قبیل خرید و فروش رأی در اختیار دارند را به مراجع نظارتی تحویل دهند.