اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 48128
پنجشنبه - 3 تیر 1400 - 13:24
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ شرقی:

سال گذشته ۱۵۴ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در آذربایجان‌ شرقی فوت کردند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۱۵۴ معتاد بر اثر سوء‌مصرف مواد مخدر در استان جان خود را از دست دادند.

سال گذشته ۱۵۴ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در آذربایجان‌ شرقی فوت کردند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رضا استاد رحیمی روز پنج شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: مواد مخدر چالش اصلی جامعه جهانی است که دارای تاثیرات و تبعات فردی،   اجتماعی و امنیتی در مقابل توسعه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار مهمی در سه سال گذشته در کشور و استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، ادامه داد: از ۳۲ شهید مبارزه با مواد مخدر کشور یک شهید از استان آذربایجان شرقی است.

استاد رحیمی با بیان اینکه پیشگیری اصلی ترین و مهم ترین هدف این ستاد است، گفت: اقدامات بسیاری در این راستا انجام شده که از جمله این اقدامات می توان به برگزاری برنامه های آموزشی و آگاه کننده در سطح یک هزار و ۹۰۰ مدرسه در استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ۲۰۲ محله پرخطر شهری و روستایی در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳ محله شهری و مابقی روستایی است که با همکاری دستگاه های دیگر در این محلات اقدامات مختلف،  پیشگیرانه، فرهگنی و آموزشی انجام می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات بسیار مهم این ستاد در حوزه مقابله در جهت مبارزه با قاچاق و سوداگران مرگ، افزود: ۹۹ درصد کشفیات توسط نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۵ مرکز درمانی در استان فعال است، گفت: از این تعداد ۲۳۳ مرکز سرپایی، ۲۵ مرکز میان مدت، ۹ مرکز اقامتی خودیاری، یک مرکز تی سی و چهار شیلتر می باشد که در سال گذشته برای ۶۷ هزار و ۶۴۶ نفر توسط این مراکز خدمات ارایه شده که از این تعداد ۶۲ هزار مرد و مابقی زن بوده اند.

استاد رحیمی با بیان اینکه اولین استان در کشور هستیم که معتادان متجاهر جمع آوری  شده تست پی سی آر گرفته می شود، گفت: تا کنون ۲ هزار و ۴۸۵ تست از معتادان جمع آوری شده در مرکز ماده ۱۶ تست گرفته شده که از این تعداد تست ۳۰۰ نفر مثبت بوده و فوتی از لحاظ ابتلا به کرونا نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ نفر در مرکز ماده ۱۶ نگهداری می شود، اظهار کرد: تمامی افرادی که جمع آوری و به مرکز منتقل می شوند به مدت ۲ هفته در قرنطینه کامل می مانند و به محض ورود از آنها تست پی سی آر گرفته می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: براساس ارزیابی های انجام شده با توجه به اقدامات مختلف در حوزه های پیشگیری و مقابله ای آذربایجان شرقی استان برتر در سطح کشور معرفی شده است.

منبع: ایرنا