به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شهرام خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا و انتقال رسته کتابخانه‌های عمومی از گروه سه به گروه دو شغلی اظهار داشت: سالن‌های مطالعه ۱۱۵ کتابخانه عمومی استان از پنجم تیرماه بازگشایی و به صورت محدود آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های واقع شده در مناطق نارنجی، زرد و آبی به ترتیب با ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت خود را از روز شنبه، پنجم تیر آغاز خواهند کرد.

خدایی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر سطح هشدار در وضعیت زرد و نارنجی به سر می‌برند، تصریح کرد: از این رو تمام سالن‌های مطالعه موجود در ۱۱۵ کتابخانه  استان آماده ارائه خدمات حضوری به مراجعه‌کنندگان است.

وی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه و تهویه مناسب سالن‌ها یادآور شد: با قرار گرفتن کتابخانه های عمومی در رسته دوم گروههای شغلی از اول هفته آینده، به جز در شهرستان هایی با سطح هشدار قرمز، ارائه تمام خدمات کتابخانه ای در کتابخانه های عمومی استان دایر خواهد بود.

خدایی در خصوص نحوه فعالیت کتابخانه‌های سیار  نیز گفت: فعالیت‌های این نوع از کتابخانه‌ها نیز از سر گرفته شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی به ماموریت خواهند پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی همچنین به تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان در بستر فضای مجازی با توجه به محدودیت‌های کرونا اشاره کرد و افزود: به مناسبت دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه برای اجرا در این بستر پیش‌بینی شد که برپایی نشست کتاب خوان، نشست ادبی و نقد کتاب، برگزاری نشست مطالعاتی با محوریت سبک زندگی رضوی، نمایشگاه موضوعی کتاب و قصه‌گویی از جمله مهم‌ترین عناوین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

منبع: فارس