اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 48224
یکشنبه - 6 تیر 1400 - 11:48
فرمانده انتظامی اهر:

۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در اهر کشف شد

فرمانده انتظامی اهر از کشف ۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در اهر کشف شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ قدرت آقاپور روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مزرعه ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال در چند منزل در نقاط مختلف شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران آگاهی به همراه عوامل کلانتری‌ ۱۱ و ۱۲ و به اتفاق ماموران اداره برق پس از هماهنگی‌های لازم قضایی در بازرسی از محل‌های شناسایی شده تعداد ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ آقاپور با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کرده اند، گفت: در این راستا چهار متهم دستگیر و با تشکیل پرونده  به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی اهر خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه های ماینر،  مصرف برق بالایی دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر آسیب های اقتصادی موجب اخلال در شبکه برق رسانی می شود.

وی از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه در پیشگیری از اختلال در شبکه برق رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.