به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر یک شنبه در جمع شهروندان اهری با تشریح عملکرد دستگاه قضائی به مناسبت هفته‌ی قوه قضائیه با اشاره به این‌که تعقیب، تحقیق، جمع‌آوری دلایل، رسیدگی به شکایات، صدور و اجرای حکم و نظارت بر حُسن اجرای قوانین طبق قانون اساسی جزو وظایف دستگاه قضائی است، اظهار داشت: طی سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۷۰ فقره پرونده در مجموعه دستگاه قضائی شهرستان اهر مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس دادگستری اهر از افزایش ورودی ۵۰۰۰ فقره پرونده به دستگاه قضائی نسبت به سال قبل آن خبر داد و افزود: همکاران ما در دستگاه قضائی در برخی پرونده‌ها بیش از ۲۰ یا ۳۰ نفر مواجه می‌شوند و رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات شفاهی و کتبی واقعاً سخت است.

وی ادامه داد: اگر حمایت‌های دستگاه قضائی از طرح‌های تولیدی و کارخانجات نباشد تولید متوقف می‌شود به عنوان مثال حمایت دستگاه قضائی از معدن مس انجرد موجب تولید و اشتغال‌زایی در این مجموعه شده است و حتی برای برق‌رسانی به معدن انجرد به ازای هر تیر برق؛ دستگاه قضائی برای رفع معارضین دستور صادر کرده است و اگر حمایت دستگاه قضائی نباشد این معدن تعطیل می‌شود.

نظری بابیان این‌که دستگاه قضائی تسهیلاتی همچون وکیل مدافع برای کسانی که توان تأمین هزینه وکیل مدافع را ندارند به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای وکیل مدافع معرفی می‌کند، گفت: آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضائی با شفاف‌سازی امور و تسهیل در امور قضائی؛ خدمات ارزنده‌ای به مردم داده است و تمامی امورات دستگاه قضائی به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود.

رئیس دادگستری اهر از ارائه ۹۵ درصد خدمات قضائی از طریق سامانه‌های الکترونیکی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: رسیدگی به شکایت و پرونده‌ها عمدتاً به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد که یکی از بزرگترین خدمات در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی محسوب می‌شود.

وی با ذکر این‌که دستگاه قضائی با هرگونه ظلم و فساد از سوی هر شخصی بدون مماشات برخورد می‌کند، تأکید کرد: حاشیه‌سازی علیه دستگاه قضائی مانع رسیدگی به فساد نمی‌شود و اگر کسی مورد ظلم قرار گرفت و یا شاهد فسادی بودند سریعاً مراتب را به دستگاه قضائی شهرستان اهر گزارش دهند و نیروهای دستگاه قضائی آن‌چنان هم زیاد نیست تا بر همه امور نظارت مستقیمی داشته باشد لذا از شهروندان انتظار می‌رود تا در صورت مشاهده فساد و ظلم به دستگاه اطلاع دهند.

نظری با اشاره به حل مشکل کارخانه قند قانع گفت: کارخانه قند قانع از دولت تسهیلات دریافت کرده و دستگاه قضائی نیز برای حل مشکلات آن تلاش مضاعفی کرده است، از این‌رو انتظار داریم تا همان‌طور که دستگاه قضائی گره‌گشای مشکلات این کارخانه بود برای جبران آن، سریعاً کارخانه را راه‌اندازی کرده و زمینه اشتغال ۵۰۰ جوان بیکار را فراهم کند.

رئیس دادگستری اهر، عمده معضلات شهرستان اهر را توزیع و مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: بعد از محکومان مالی؛ بیشترین آمار زندانیان زندان اهر مربوط به محکومیت‌های مرتبط با مواد مخدر است، در این راستا یک باند توزیع مواد مخدر که پیش‌تر متلاشی شده بود اعضای آن به شدیدترین صورت محکوم شدند در حالی که اگر دستگاه قضائی نبود امنیت شهرستان اهر تأمین نمی‌شد.

وی همچنین از صدور سند به ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های اهر و هوراند توسط اداره ثبت اسناد و املاک اهر خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور احکام محکومیت برای ۴۰۰ فقره پرونده تصرف اراضی ملی، موجب شد تا اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر جایگاه برتر کشور را به دست آورد و از طرفی صدور سند مالکیت برای اماکن دولتی و آموزش و پرورش از دیگر اقدامات تحسین‌برانگیز اداره ثبت اسناد و املاک اهر است.

نظری تصریح کرد: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهر با صدور ۶۰۰ فقره سند مالکیت برای مساکن روستایی اهر؛ جایگاه نخست استانی در زمینه صدور سند مالکیت مساکن روستایی را کسب کرده است.