به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد فرزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از احتمال بروز قطعی یا صدمه به فیبرنوری در مناطق دارای عملیات راه سازی و جابجایی تأسیسات دولتی و خصوصی در استان، تیم مجرب و کارشناس های فنی به همراه پیمانکارهای این حوزه به این مناطق ارسال می شوند.
وی با اشاره به نقطه اتصال ارتباطی موجود در مرز نوردوز، افزود: با پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی و همکاری دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، هماهنگی های لازم برای افزایش نقطه اتصال در مرز نوردوز به طول حدود پنج کیلومتر انجام گرفته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در آذربایجان شرقی در حوزه فیبر نوری، گفت: انجام عملیات بهینه سازی در نقاط آسیب پذیر و بحرانی مسیرهای فیبرنوری در سطح استان، برای ارتقا کیفیت این شبکه و همچنین رشد طول شبکه فیبر نوری در آذربایجان شرقی انجام شده است.
فرزاد همچنین افزود: علاوه بر رشد ۳۱ کیلومتری شبکه فیبر نوری زیرساختی، طول شبکه فیبر نوری مخابراتی نیز با رشد ۱۶۴ کیلومتری به ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است.

منبع: ایرنا