به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرگل صحاف گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم فرصتی طلایی برای تضمین سلامت بینایی کودکان است چرا که با تشخیص به موقع تنبلی چشم، از کم بینایی و نابینایی جلوگیری می‌شود.

صحاف افزود: خانواده‌ها برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه‌های غربالگری بینایی مراجعه کنند.

او با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم  در طول سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود گفت: در آذربایجان شرقی ۲۱۰ پایگاه دائمی، سیار و مراکز مثبت زندگی وجود دارد که آدرس آن‌ها در سایت اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی موجود است. همچنین به دلیل محله محور بودن این برنامه در محلات نیز آدرس‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه هزینه غربالگری تنبلی چشم شش هزار و ۵۰۰ تومان است افزود: افراد بی بضاعت به صورت رایگان در  برنامه پیشگیری از تنبلی چشم معاینه می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال ۹۹، حدود ۹۵ هزار کودک در استان آذربایجان شرقی در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شدند که از این تعداد ۴.۸ درصد به اپتومتریست مراجعه کردند و ۱.۸ درصد نیز نیاز به عمل‌های جراحی پیدا کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان