به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی روز سه شنبه در آیین پویش ره سلامت که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت ۱۲۴ هکتار عرصه و زمین از مردم به علوم پزشکی اعطا شد که بیش از  ۷۰۰ هزار متر مربع آن برای توسعه‌ زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که امروز هم ۴۷ پروژه در مجموعه‌ شهرستان‌های آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود، گفت: در طول سه ماه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی را افتتاح خواهیم کرد که امیدواریم با افتتاح آنها، نیازها برطرف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: با اتمام این طرح ها کم‌تر از ۲۵ طرح از جمله خانه بهداشت و مرکز سلامت نیاز خواهیم داشت و یک هزار و ۵۰۰ طرح مورد نیاز استان نوسازی و احداث شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

صومی خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که شهر سهند نیز، عنوان اولین شهر سالم در کشورهای در حال توسعه را خواهد گرفت؛ این عنوان اکنون تصویب شده و طی روزهای آتی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

بررسی آمار و اطلاعات و نیز اظهارات مقام های ارشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز حاکی از آن است که از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون ۴۵۰ هزار مترمربع فضای جدید با صرف یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی ساخته شده که بیش از ۵۰ درصد آن تا به امروز به بهره برداری کامل رسیده و بقیه نیز به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت این میزان فضای فیزیکی در حوزه سلامت آذربایجان شرقی، علاوه بر افزایش شاخص های دسترسی شهروندان در این عرصه حیاتی، زمینه ساز اشتغال بیش از سه هزار نفر نیروی انسانی جدید در ساختار نظام درمانی بهداشتی استان در این سال ها بوده است.

بررسی ها حاکی است که ۱۱ بیمارستان جدید در طول ۵ سال گذشته در آذربایجان شرقی افتتاح شده و هم اکنون به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در استان وجود دارد، ضمن اینکه به ازای هر سه هزار و ۵۰۰ نفر نفر یک پزشک در آذربایجان شرقی مستقر است.

 تحلیل آمار و اطلاعات موجود همچنین حاکی از آن است که تعداد خانه های بهداشت آذربایجان شرقی در سال های اخیر ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، به گونه ای که از یکهزار خانه بهداشت موجود در آذربایجان شرقی، ۳۰۰ خانه بهداشت نوساخت و ۷۰۰ خانه بهداشت دیگر نیز نوسازی شده اند.

منبع: ایرنا