به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اینکه این شورا در فرهنگ سازی برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با هنجارشکنان این حوزه، نقش مهمی دارد، اظهار کرد: کسب متوالی رتبه های نخست ملی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افتخار بسیار مهمی است که به رغم کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات به دست آمده است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک استان و ضرورت توجه بیشتر به برخورد با قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، گفت: آذربایجان شرقی از جمله پاک ترین استان های کشور بوده و آمار مصرف مواد مخدر در استان در مقایسه با میانگین کشوری، بسیار پایین تر است.

پورمحمدی اظهار داشت: در سایه وقت شناسی مسئولان گذشته و هم افزایی های انجام شده در استان، آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر و همچنین الگویی برتر برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.

وی با قدردانی از نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد قاطع و بدون مماشات با قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: برخورد با سوداگران مرگ، همچنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پورمحمدی افزود: آموزش و فرهنگ سازی، اصلی ترین عامل در مقابله با افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه ها، مطبوعات و متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد این شورا پرداخت و گفت: با راه اندازی و مدیریت مرکز ماده ۱۶ تبریز، بسیاری از مشکلات مربوط به این بخش مرتفع شده است.

رضا استادرحیمی افزود: در حال حاضر ۵۰۲ نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مرکز نگهداری می شوند و اقدامات مربوط به درمان، بازتوانی و اشتغال معتادان با همکاری شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دستگاه های اجرایی در حال اجراست.

در این جلسه از خانواده شهید محمدرضا سفیدی نسب و همچنین مدیران، کارشناسان و خبرنگاران حوزه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار آذربایجان شرقی قدردانی شد.