به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر علاوه بر آمادگی کامل نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال و توزیع برای تأمین برق پایدار، پرسنل این شرکت نیز در تلاش بی‌وقفه هستند.
علاوه بر این در زمان برگزاری کنکورسراسری به دلیل حساسیت موضوع ، بیش از ۳ هزار اکیپ عملیاتی، امدادی و برق رسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی سراسر کشور مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه ، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق مشترکان اقدام کنند.
همچنین در این خصوص شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور  آماده‌اند تا در صورت نیاز هماهنگی بیشتر را با مراکز برگزاری آزمون به انجام برسانند.
همچنین از همه هموطنان  نیز خواسته شده تا با رعایت نکاتی، در پایداری شبکه برق همراهی کنند.
در این اطلاعیه تاکید شده که تنطیم کولرهای گازی روی ۲۵درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، بخارشور، لباسشویی، ظرفشویی در فاصله ساعت‌های ۱۲تا۱۸ هر روز، بهره گیری حداکثری از روشنایی طبیعی  در روز و خاموش کردن لامپ های اضافی در شب مهمترین اقدام ها برای پایداری شبکه برق است.
نخستین کنکور سراسری ایران در قرن ۱۴۰۰ با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب، از ساعت هشت صبح فردا چهارشنبه ۹ تیرماه کلید می‌خورد.

منبع: ایرنا