مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: واگذاری امور مربوط به حوزه فرهنگ و هنر به مردم از اولویت های دولت است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در جلسه هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر گفت: هدف از واگذاری امور مربوط به حوزه فرهنگ و هنر به مردم در راستای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه های فرهنگی و هنری و استفاده از امکانات مردمی و نهادهای مردمی است.

وی افزود: با توجه به تأثیرگذاری تئاتر در تربیت و انتقال خواسته ها، اجرای عمومی تئاتر در کشور از اولویت ها است که در این راستا در آذربایجان شرقی ۵۶ مورد تئاتر عمومی اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی سامانه ای برای ساماندهی گروه های تئاتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: در استان آذربایجان شرقی ۱۵ گروه تئاتر در این سامانه ثبت نام کرده است اما این تعداد و به خصوص گروه های شهرستان ها باید افزایش یابد.

محمدپور با اشاره به اینکه امسال یازدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر برگزار می شود گفت: برگزاری این جشنواره نشان از توجه به توسعه فرهنگی منطقه است و در صورت حفظ تاریخ، سنن و آداب منطقه در جشنواره آماده هستیم آن را به صورت بین المللی برگزار نمائیم