به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر محسنی گفت: سهمیه استان آذربایجان شرقی در طرح مذکور تعداد ۳۰۰۰ نفر بود که علاوه بر تکمیل ظرفیت تعهد شده بیش از ۱۷۰۰ نفر نیز مازاد بر سهمیه ثبت نام شده است.

او افزود: از این تعداد بیش از ۱۲۵۰ نفر تاکنون به بازار کار معرفی شده و اتصال بازار و رسیدن به شغل پایدار برای این افراد انجام گرفته است و مابقی افراد نیز طی برنامه ریزی صورت گرفته وارد بازار کار خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین با ارتباط مناسب و تفاهم صورت گرفته با پیشرانان حوزه مشاغل خانگی استان تعداد ۶۹ نفر از کارآفرینان و پیشرانان آذربایجان شرقی در اجرای طرح با دبیرخانه در حال همکاری هستند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان، خاطرنشان کرد: در راستای استعدادسنجی، مشاوره و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی نیز تاکنون بیش از ۲۷۰۰ نفر از متقاضیان استعدادسنجی شده و به تعداد ۱۹۰۰ نفر نیز مشاوره‌های شغلی لازم ارائه شده است.

محسنی تاکید کرد: با عنایت به اینکه یکی از نیاز‌های اساسی متقاضیان عدم وجود آموزش‌های لازم و نداشتن مهارت‌های مورد نیاز هست به تعداد ۱۹۰۰ نفر آموزش‌های عمومی ارائه گردیده و بیش از ۱۳۰۰ نفر دوره‌های آموزشی تخصصی را در دبیرخانه طرح گذرانده‌اند.

او با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی به تعداد حدود ۵۵۰ نفر از دیگر برنامه‌های اجرا شده تاکنون در این طرح است، خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲ فروشگاه آنلاین نیز برای فروش محصولات و تولیدات شاغلان ایجاد شده است.

او گفت: بیشترین متقاضیان مشاغل خانگی در استان را رشته‌های شغلی بافندگی تابلوفرش، قالیبافی، خیاطی، ورنی بافی، حکاکی روی فلز، عروسک سازی، سفالگری، رودوزی، بسته بندی و تولیدات چرم دست دوز تشکیل می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان