به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول تقی پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، اظهار کرد: از این تعداد مددجو، ۵۲ نفر از زندان تبریز، ۱۵ نفر از زندان مراغه، ۱۵ نفر از زندان اهر و مابقی از سایر زندان‌های استان بودند که در طول سه ماهه نخست امسال، به کانون خانواده خود بازگشتند.
وی با بیان این‌که ۱۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده، مرد و یک نفر زن بودند، گفت: زندانیان جرایم غیرعمد استان که در سه ماهه نخست امسال آزاد شدند شامل ۶۲ نفر زندانی بدهکار مالی، پنج محکوم تصادف رانندگی و حوادث کارگاهی و ۴۰ محکوم مهریه و نفقه می‌شود.
وی با بیان این‌که مجموع مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: مبلغ ۴۷ میلیارد تومان از طریق دادخواست اعسار به تقسیط، ‌۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان از طریق گذشت شاکیان، سه میلیارد و دویست میلیون تومان از طریق کمک ویژه ستاد دیه استان و یک میلیارد و نهصد میلیون تومان نیز از محل تسهیلات با کارمزد چهار درصد و مبلغ ۴ میلیارد ریال با نقدینگی محکوم تامین شده است.
تقی پور گفت: اکنون بالغ بر ۳۳۵ محکوم در زندان‌های استان‌ در حال تحمل حبس هستند که کل مبلغ بدهی این افراد، به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.