اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 48464
پنجشنبه - 10 تیر 1400 - 19:57
مدیر ستاد دیه استان خبر داد:

آزادی ۱۰۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ های آذربایجان شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۱۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ از زندان‌های استان خبر داد.

آزادی ۱۰۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ های آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول تقی پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، اظهار کرد: از این تعداد مددجو، ۵۲ نفر از زندان تبریز، ۱۵ نفر از زندان مراغه، ۱۵ نفر از زندان اهر و مابقی از سایر زندان‌های استان بودند که در طول سه ماهه نخست امسال، به کانون خانواده خود بازگشتند.
وی با بیان این‌که ۱۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده، مرد و یک نفر زن بودند، گفت: زندانیان جرایم غیرعمد استان که در سه ماهه نخست امسال آزاد شدند شامل ۶۲ نفر زندانی بدهکار مالی، پنج محکوم تصادف رانندگی و حوادث کارگاهی و ۴۰ محکوم مهریه و نفقه می‌شود.
وی با بیان این‌که مجموع مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: مبلغ ۴۷ میلیارد تومان از طریق دادخواست اعسار به تقسیط، ‌۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان از طریق گذشت شاکیان، سه میلیارد و دویست میلیون تومان از طریق کمک ویژه ستاد دیه استان و یک میلیارد و نهصد میلیون تومان نیز از محل تسهیلات با کارمزد چهار درصد و مبلغ ۴ میلیارد ریال با نقدینگی محکوم تامین شده است.
تقی پور گفت: اکنون بالغ بر ۳۳۵ محکوم در زندان‌های استان‌ در حال تحمل حبس هستند که کل مبلغ بدهی این افراد، به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.