اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 48471
جمعه - 11 تیر 1400 - 20:34
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور:

تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای عمران روستاهای آذربایجان‌ شرقی/ تهیه و بازنگری ۳۷۰۰ روستا طی سال‌ جاری در کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بابیان این‌که بهداشت محیط در برخی از روستاهای اهر رعایت نمی‌شود، گفت: کیفیت در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاهای شهرستان اهر در اولویت قرار گیرد.

تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای عمران روستاهای آذربایجان‌ شرقی/ تهیه و بازنگری ۳۷۰۰ روستا طی سال‌ جاری در کشور

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا شاملو در بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی در روستاهای افیل، بهل و قشلاق شاهوردی شهرستان اهر با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی و عمران روستاهای شهرستان اهر اظهار داشت: طرح‌های عمرانی و بهسازی در روستاهای افیل، بهل و قشلاق شاهوردی طی بازدیدهایی صورت گرفته از کیفیت بالایی برخوردار بود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی برخی از روستاهای شهرستان اهر افزود: بی‌توجهی به پاکسازی جوی آب و رهاسازی فضولات حیوانی در داخل برخی از روستاهای شهرستان اهر که می‌تواند منشأ آلودگی و بیماری باشد، متأسفانه به این مسائل توجه چندانی نشده بلکه می‌بایست تاکنون در زمینه رعایت بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی فرهنگ‌سازی می‌شد.

وی از تعیین اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومانی برای عمران روستاهای کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال اعتبارات عمرانی روستاهای کشور از محل اعتبارات ملی و استانی نزدیک به ۸۰۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۲.۵ برابری داشته است.

شاملو اضافه کرد: امسال از محل قیر رایگان، اعتبارات ردیف ملی و تبصره ۵ قانون بودجه کشور؛ نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی روستاهای استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرده‌ایم و در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بابیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحدهای تولیدی مستقر در روستاها طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها حمایت می‌کند، ابراز داشت: درخواست‌های تولیدکنندگان روستایی در روستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در زمینه الحاق به محدوده و یا تملک اراضی برای ایجاد واحد تولیدی در روستاها در بنیاد مسکن به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی از تهیه و بازنگری طرح هادی بیش از ۳۷۰۰ روستای کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: امسال تهیه طرح هادی و بازنگری طرح هادی بیش از ۳۷۰۰ روستای کشور در اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته و روستاهایی که اهالی متقاضی افزایش محدوده روستا باشند با در نظر گرفتن کاربری اراضی و حفظ آب و خاک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شاملو با تأکید بر ممنوعیت ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستاها خاطرنشان کرد: بسیاری از درخواست‌ها برای افزایش محدوده روستا عمدتاً از سوی غیربومی‌ها مطرح می‌شود، اما بنیاد مسکن اجازه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا را نخواهد داد، چراکه این مسائل و درخواست‌‌های کاذب را با حساسیت دنبال می‌کنیم.