اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 48490
شنبه - 12 تیر 1400 - 17:27
فرماندار اهر:

زباله گاه اهر به محل جدیدی انتقال می‌یابد

فرماندار اهر گفت: زباله‌گاه اهر به محل جدیدی انتقال می‌یابد و مجوز جابه‌جایی محل زباله‌گاه جدید اهر نهایتاً تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

زباله گاه اهر به محل جدیدی انتقال می‌یابد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح امروز شنبه در جلسه بررسی مشکل کارخانه کمپوست شهرستان اهر با اشاره به این‌که تعطیلی چندساله کارخانه کمپوست جای اما و اگر دارد، اظهار داشت: بازگرداندن کارخانه کمپوست به تولید دوباره جزو اولویت‌هاست.

فرماندار شهرستان اهر افزود: کارخانه کمپوست در سال ۹۴ برای مدت ۶ ماه فعال شد، دوباره مجدداً راکد شد اما الان باید با برنامه‌ریزی و مدیریت بتوانیم این کارخانه را فعال کنیم.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد کارخانه کمپوست این بود تا به نوعی از حجم ورودی زباله به زباله‌گاه کاسته شود، اما تعطیلی این کارخانه باعث شده تا حجم زیادی از زباله به محل دفع زباله سرریز و نهایتاً شرایط نامطلوبی را به وجود آورد.

خدابخش با ذکر این‌که مسائل اداری و روند اخذ مجوز جابه‌جایی زباله‌گاه اهر به محل جدید باید هرچه سریع‌تر حل و فصل شود، گفت: مسائل زیست محیطی علی‌الخصوص در حوزه دفع زباله موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

فرماندار شهرستان اهر از اتمام مطالعات طرح جابه‌جایی محل زباله‌گاه اهر در زمینی به وسعت ۴۰ هکتاری خبر داد، افزود: با تغییر محل زباله‌گاه البته با رعایت مسائل زیست محیطی؛ تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه کمپوست به محل جدید زباله‌گاه انتقال یافته و در آن محل این کارخانه احیا می‌شود.

وی، محل فعلی دفع پسماندهای شهری را جزو معضلات اصلی شهرستان اهر دانست و تصریح کرد: مجوز جابه‌جایی محل زباله‌گاه جدید اهر نهایتاً تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.