به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تداوم این مشکلات با وجود پی گیری ها و وعده های مسوولان ذیربط همچنان ادامه دارد که باید مشکل این قشر مظلوم که یکی از ستون های اقتصاد و ارزآوری کشور را یدک می کشند، رفع شود.

وی افزود: حمایت از قشر مستضعف و مظلوم وظیفه هر مسلمان آزاده است قالیبافان نیز مصداق این موضوع است که باید مسوولان از آنها حمایت کنند تا انگیزه خدمت و کار در آنها تقویت شود.

فرهنگی ادامه داد: در این رابطه مجلس در سال ۱۳۸۸ مصوب کرد تا بیمه قالیبافان به صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود،  اما متاسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شده است.

وی گفت: قالیبافان سال ها با کمترین توقع و درآمد برای اقتصاد فرش ایران تلاش کرده و می کنند اما حتی در خصوص بیمه این قشر کم درآمد وعده ها بی نتیجه مانده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس ۲ سوال از وزیر کار مطرح کردم و به رغم قول شریعتمداری مبنی بر رفع مشکل، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی پس از اجرا در بازه زمانی کوتاه مجدد بیمه آنها قطع می شود.

فرهنگی چندی پیش در مجلس اظهار کرده بود که در هیچ کجای دنیا چنین مجازات سنگینی برای طبقات محروم جامعه که سلامت خود و سوی چشم خود را به جان خریده و در برابر سودی ناچیز به سمت تولید هنر روی آورده اند، در نظر نمی گیرند! عمده سود فروش فرش نصیب صادرکنندگان و فروشندگان است، و نامه ها و خواسته هایمان از مسوولان مربوطه تاکنون به جایی نرسیده است.

منبع: ایرنا