به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پنجاه و یک طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی با هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی در تبریز در آیینی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  روز دوشنبه در  آیین افتتاح این طرح ها گفت: امروز بزرگ ترین مجتمع خوابگاهی کشور با وسعت ۴۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و با ظرفیت ۲۵۰۰ دانشجو در تبریز افتتاح شد.
وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید افزود: در هشت سال گذشته در بخش بهداشت استان ۷۳۱ پروژه با ۲۰۱ هزار متر مربع و ۹۳۲ مورد بهسازی با ۱۲۰ هزار متر مربع انجام شده است.

صومی ادامه داد: در حوزه درمان آذربایجان شرقی نیز در این مدت، احداث بلوک بیمارستانی به تعداد ۱۲ مرکز با متراژ ۱۴۵ هزار مترمربع ، احداث یا بازسازی کامل ۱۵ بال اورژانس با متراژ ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و احداث یا بهسازی ۱۹ بلوک زایمانی با متراژ ۶۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع محقق شده است.

وی از احداث ۲۱ باب کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با متراژ ۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع به عنوان دیگر اقدام مهم انجام شده در حوزه درمان آذربایجان شرقی در هشت سال اخیر یاد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۴۷ پروژه در بخش بهداشت و ۵۱ پروژه در حوزه درمان آذربایجان شرقی در حال بهره‌برداری است، گفت: بیمارستان عجب شیر،  سلامتکده طب سنتی، بخش یُد تراپی بیمارستان امام رضا و بیمارستان کودکان خیرساز مردانی آذر از جمله پروژه هایی هستند که تیر ماه جاری در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شوند.

وی اضافه کرد: از مجموع پروژه‌هایی که در حوزه درمان و بهداشت آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید شروع شده، تنها چهار پروژه باقی می‌ماند که بیمارستان یک هزار تختخوابی با ۳۰ درصد پیشرفت و مرکز جامع سرطان با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله آنها هستند.

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز برای سفر کاری یک روزه به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

منبع: ایرنا