به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سفندیار صادقی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: کلاس‌گذاری دوره سوادآموزی نیز از ابتدای مرداد ماه تا ۱۵ دی ماه و دوره انتقال نیز از شهریور ماه تا پایان آبان ماه سال جاری انجام می شود.

معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کلاس های دوره سوادآموزی در بازه سنی ۱۰  تا ۴۹ سال است و طبق قانون تنها پنج درصد از حجم ابلاغی استان به افراد بالای ۴۹ سال اختصاص دارد.

صادقی ادامه داد: طرح های زیادی در سوادآموزی استان در حال اجرا است که از جمله می‌توان به آموزش عملی نماز، خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی ، رایانه ، زنان و دختران عشایری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه همه طرح ها آثار مثبتی در کلاس های سوادآموزی داشته اند، افزود: طرح آموزش عملی نماز یکی از طرح های موفق و کاربردی سوادآموزی است که در همه کلاس ها اجرا می شود و سوادآموزان با احکام و روش صحیح خواندن نماز آشنا می شوند.

صادقی با دعوت از بی سوادان و کم سوادان برای ثبت نام در کلاس های سواد آموزی اظهار کرد: کتاب های درسی و لوازم مورد نیاز سواد آموزان همچون سال های گذشته به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد..

وی در خصوص جذب بی سوادان نیز گفت: سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۳۰ نفر در دوره های مختلف سوادآموزی تحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفتند که از این تعداد ۹ هزار و ۹۱۸ نفر بی سواد مطلق بودند.

صادقی در خصوص حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور به استان آذربایجان شرقی در سال جاری اظهار کرد:  ۲۱ هزار و  ۸۰۰ نفر در سه دوره سوادآموزی ، انتقال و تحکیم جذب می شوند که از این تعداد ، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی ، پنج هزار نفر در دوره انتقال و ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم شرکت می کنند.

منبع: ایرنا