اخبار ایران و جهان » اقتصادی
کد خبر : 48566
دوشنبه - 14 تیر 1400 - 18:52
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

مشکلی در تامین کالای اساسی نداریم/ خاموشی ‌ها با آگاهی قبلی مردم باشد

وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، بهتر است برنامه ریزی شده، توزیع شده و با آگاهی قبلی مردم باشد.

مشکلی در تامین کالای اساسی نداریم/ خاموشی ‌ها با آگاهی قبلی مردم باشد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات این جلسه، گفت: امروز جلسه هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی را داشتیم و همانطور که مستحضر هستید این جلسه با مصوبه جلسه سران قوا در ستاد هماهنگی اقتصادی تشکیل شده است.
وی افزود: وظیفه ما این بوده است که حلقه وصل و رابط میان حوزه‌های اقتصادی، افکار عمومی و مردم و همچنین فعالان عرصه اقتصادی از نظر رسانه‌ای باشیم.
وزیر کشور تاکید کرد: الحمدلله تا کنون جلسات خوبی برگزار شده و تلاش کردیم با ترکیبی که در جلسه هست اعم از بخش خصوصی، تعاونی و اکثریت نمایندگان رسانه‌های مهم و موثر و هم دستگاه‌های اجرایی که در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی هستند، همه حرف‌ها گفته و شنیده شود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه در جلسه امروز آنچه در افکار عمومی به عنوان موضوع و مسأله و برخی هم به عنوان نارضایتی بود مطرح شد، بیان کرد: دستگاه‌ها توضیحات مختلفی در این زمینه دادند و در رابطه با روند افزایش قیمت‌ها گزارشی ارائه دادند و تمهیدات و اقداماتی که مقرر است تا انجام شود نیز مطرح شد تا بتوانیم با اجرای تمهیدات نسبت به مدیریت قیمت‌ها برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب داشته باشیم.
وی در رابطه با ترخیص کالاها در بنادر، افزود: بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص تامین ارز دادند و با تاییدی که از طریق وزارت صنعت نسبت به این موضوع وجود داشت مقرر شد برای آزادسازی و ترخیص کالاهایی که حتماً در بازار موثر خواهد بود تسریع صورت گیرد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه برق و خاموشی‌ها به عنوان مسأله‌ای که افکار عمومی سخت درگیر آن هستند، توضیحاتی در جلسه داده شد و عواملی که موجب خشکسالی، خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی و برخی از نیروگاه‌هایی که در شرایط کنونی به «اورهال» نیاز داشتند، مطرح و بیان شد که اگر قرار است خاموشی هم داشته باشیم بهتر است خاموشی، برنامه‌ریزی شده، توزیع شده و همراه با آگاهی قبلی مردم باشد. همچنین اهمیت تامین برق در مناطق جنوبی که بالاترین حد گرما را دارند به عنوان اولویت مطرح شد.
رحمانی فضلی در رابطه با کالاهای اساسی، گفت: آمار و ارقامی که لازم بود در مورد کالاهای اساسی با توجه به مرحله گذر از یک دولت به دولت دیگر اطمینان داشته باشیم مطرح شد. ما حتماً باید اطمینان داشته باشیم که دولت بعدی در بستر و شرایط مناسب تامین کالاها باشد.
وی گفت: با توجه به گزارشی که دوستان ما در بخش‌های مختلف دادند، ما هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم و بانک مرکزی هم در اینجا برنامه‌های تامین منابع خود را مطرح کرد از این رو با این روند پیش رود ما نسبت به تامین کالا هیچ مشکلی نخواهیم داشت و ان‌شاءالله دولت بعدی هم که مستقر شد ادامه کار را خواهند داشت.
وزیر کشور تصریح کرد: تقاضا و توقع ما از مردم و به ویژه رسانه‌ها این است که فضای کنونی جامعه را در آرامش نسبی قرار دهیم البته این به معنای ندیدن و نگفتن نیست بلکه هم باید ببینیم هم بگوییم و هم منتقل کنیم و هم باید در آرامش جامعه بکوشیم. همه آنها را با هم داشتن، هنر کار رسانه‌ای است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه این مرحله، مرحله گذر است، افزود: یعنی از روزی که رئیس جمهور منتخب رأی می‌آورد تا روز ۱۲ مرداد و روز بعدش که مراسم تحلیف برگزار می‌شود، این مرحله گذر است و مرحله بعد، مرحله استقرار است که دولت جدید باید از مجلس رأی اعتماد بگیرند و تغییرات را انجام دهند.
وی گفت: تا اواخر شهریور همه باید تلاش کنیم که در این فضای زمانی گذر و استقرار دولت جدید بستری فراهم شود تا دولت جدید با برنامه‌ریزی و همراهی مردم بتوانند قول‌هایی که داده‌اند و طلبکاری‌های مطرح شده از سوی مردم را انجام دهند.

منبع: مهر