به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم صادقیه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آتش‌نشانان در این حادثه دچار سوختگی، دودزدگی و جراحت شدند و برای مداوا به بیمارستان اهر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مصدومیت آنها جدی نبود و این آتش‌نشانان پس از دریافت خدمات درمانی سرپایی از بیمارستان ترخیص شدند، اظهار کرد: واحد تولیدی مذکور در سه کیلومتری جاده اهر – ورزقان طعمه حریق شده بود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه عصر روز گذشته، ستاد فرماندهی سازمان در لحظه اولیه نیروهای ایستگاه های شماره ۱ را به محل حادثه اعزام کرد و با توجه به گستردگی آتش سوزی از نیروهای ایستگاه ۲ و آتش نشانی ورزقان و مس سونگون برای اطفای حریق درخواست کمک شد.

صادقیه ادامه داد: سوله های حاوی چوب های سه لای و انبار علوفه و سایر بخش های این واحد تولیدی به علت نامعلومی طعمه حریق شده و به علت حجم وسیع آتش سوزی،  شعله‌های سرکش و وزش باد و پیشروی حریق ادامه داشت که با تلاش ۵.۵ ساعته آتش نشانان آتش سوزی مهار کامل شد.

وی یادآوری کرد: به علت گستردگی آتش سوزی و احتیاج به آب کافی برای اطفاء حریق، دو تانکر آبرسانی از فضای سبز شهرداری اهر،  یک دستگاه تانکر آبرسانی از اداره آب و فاضلاب و ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند و در عملیات شرکت کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر گفت: در این عملیات ۱۵ نفر از نیروهای آتش نشانی اهر و سایر شهرها شرکت داشتند و آتش نشانان با تقسیم شدن به چند تیم عملیاتی در محیط پر از دود و آتش از جهت‌های مختلف اقدام به اطفاء حریق کردند.

صادقیه افزود: علت اصلی بروز این حادثه در حال بررسی بوده و نیاز به کار کارشناسی دارد.