اخبار شهرستان » اخبار ویژه » حوادث
کد خبر : 48577
سه شنبه - 15 تیر 1400 - 10:33
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر:

پنج آتش ‌نشان در آتش ‌سوزی یک واحد تولیدی در اهر مصدوم شدند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر گفت: در آتش‌سوزی شب گذشته در کارخانه تولیدی چوب سه لای در این شهرستان پنج آتش‌نشان مصدوم شدند.

پنج آتش ‌نشان در آتش ‌سوزی یک واحد تولیدی در اهر مصدوم شدند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم صادقیه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آتش‌نشانان در این حادثه دچار سوختگی، دودزدگی و جراحت شدند و برای مداوا به بیمارستان اهر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مصدومیت آنها جدی نبود و این آتش‌نشانان پس از دریافت خدمات درمانی سرپایی از بیمارستان ترخیص شدند، اظهار کرد: واحد تولیدی مذکور در سه کیلومتری جاده اهر – ورزقان طعمه حریق شده بود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه عصر روز گذشته، ستاد فرماندهی سازمان در لحظه اولیه نیروهای ایستگاه های شماره ۱ را به محل حادثه اعزام کرد و با توجه به گستردگی آتش سوزی از نیروهای ایستگاه ۲ و آتش نشانی ورزقان و مس سونگون برای اطفای حریق درخواست کمک شد.

صادقیه ادامه داد: سوله های حاوی چوب های سه لای و انبار علوفه و سایر بخش های این واحد تولیدی به علت نامعلومی طعمه حریق شده و به علت حجم وسیع آتش سوزی،  شعله‌های سرکش و وزش باد و پیشروی حریق ادامه داشت که با تلاش ۵.۵ ساعته آتش نشانان آتش سوزی مهار کامل شد.

وی یادآوری کرد: به علت گستردگی آتش سوزی و احتیاج به آب کافی برای اطفاء حریق، دو تانکر آبرسانی از فضای سبز شهرداری اهر،  یک دستگاه تانکر آبرسانی از اداره آب و فاضلاب و ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند و در عملیات شرکت کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر گفت: در این عملیات ۱۵ نفر از نیروهای آتش نشانی اهر و سایر شهرها شرکت داشتند و آتش نشانان با تقسیم شدن به چند تیم عملیاتی در محیط پر از دود و آتش از جهت‌های مختلف اقدام به اطفاء حریق کردند.

صادقیه افزود: علت اصلی بروز این حادثه در حال بررسی بوده و نیاز به کار کارشناسی دارد.