اخبار شهرستان » اخبار ویژه » علمی
کد خبر : 48616
سه شنبه - 15 تیر 1400 - 18:29

معرفی برگزیدگان جشنواره رویش شهرستان اهر

نفرات برتر جشنواره رویش از ایده تا ثروت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان جشنواره رویش شهرستان اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیر قیامی راد با طرح ” کفش دیابتی برای جلوگیری از زخم‌های پا ” رتبه اول، مهدی احمدی سابق با طرح ” تولید کرم ضد لک و روشن‌کننده پوست” عنوان دوم و سپیده جعفری با طرح ” استفاده از فناوری‌های هوشمند تعاملی برای بازی وارسازی محتوای کتب درسی و زنگ ورزش ” رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره بابیان اینکه این جشنواره باهدف حمایت از ایده‌های نو، استعدادهای درخشان و کارآفرینان و بستری برای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان برگزار شد گفت:۷۶ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده بود که از این تعداد ۲۶ طرح به مرحله داوری راه یافت.

واعظی افزود: از طرح‌های راه‌یافته به مرحله داوری ۳ طرح به‌عنوان رتبه‌های برتر معرفی شد و ۱۳ طرح نیز موردحمایت قرار گرفت.

وی از حمایت ۱۰ میلیارد ریالی از طرح‌های منتخب این جشنواره خبر داد و گفت: طرح‌های برتر جشنواره بدون نیاز به داوری مجدد در مرکز رشد اهر مستقر خواهند شد و تسهیلات حمایتی ۳۶ ماهه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریالی با بهره ۳ درصد و با تنفس ۳ ساله و بدون نیاز به ضامن پرداخت خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به سطح بالای طرح‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تأکید کرد: این طرح‌ها می‌توانند به بسیاری از مسائل ملی کمک کنند و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع‌تر این طرح‌ها به سمت تولید ثروت و اشتغال‌زایی جوانان سوق پیدا کنند.

وی اظهار کرد: مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مسیری بی‌بازگشت است که اکنون در حال پیموده شدن است و سیاست کلی نظام بر حمایت از فناوران و دانش‌بنیان متمرکز است و تمامی دولت‌ها ملزم به پایبندی و تقویت این حوزه هستند.

واعظی همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگ توسعه در شهرستان اهر شکل‌گرفته و مجموعه مسئولان شهرستان بر حل مشکلات با بهره‌گیری از فناوری تأکید دارند.

فرماندار شهرستان اهر نیز ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و فناوران را یک خلأ اساسی دانست و تأکید کرد: با ایجاد مرکز رشد باید دستگاه‌های اجرایی مشکلات خود را به نخبگان و صاحبان ایده منتقل کنند تا با بهره‌گیری از دانش و فناوری بتوان مشکلات و مسائل شهرستان را حل کرد.
خدابخش افزود: با شیوه‌های سنتی دیگر نمی‌توان به پیشرفت رسید و با بهره‌گیری از پتانسیل بالا شهرستان می‌توان شیوه‌های کنونی را هایتک کرد و با تعریف شیوه‌های فناورانه به توسعه دانش‌بنیان دست‌یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهر نیز با اشاره به مزیت‌های مرکز رشد واحدهای فناور گفت: مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در این دانشگاه تنها برای این دانشگاه نیست و از تمامی صاحبان ایده و فناوران شهرستان اهر حمایت خواهد کرد.
سلیمی با بیان اینکه طراحی داخلی نوین مرکز رشد انجام‌شده است و به‌زودی با محیطی شاداب و سرشار از زندگی در اختیار فناوران شهرستان قرار خواهد گرفت افزود: با فعالیت مرکز رشد اهر می‌توان نیازهای مختلف صنایع و دستگاه اجرایی را با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرتفع کرد.

محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به درخواست مجمع نمایندگان استان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت مضاعف از مراکز رشد استان گفت: پارک علم و فناوری استان با تلاش و پیگیری توانسته است ضمن جذب حمایت‌ها، برنامه‌های موردنظر را عملیاتی کند.
مرکز رشد واحدهای شهرستان اهر از آبان ماه سال گذشته با صدور مجوز اولیه توسط شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرده است.