به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در جلسه ساماندهی و مقابله با سد معبر شهری اهر با تأکید بر این ‌که صنوف سد معبر کننده فاقد پروانه کسب پلمب می‌شوند، گفت: اصنافی که فاقد پروانه کسب هستند و از طرفی با سد معبر در تردد شهروندان اهری اخلال به وجود آورده‌اند بدون مماشات برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر گفت: لازمه‌ی فعالیت اصناف داشتن پروانه فعالیت است، وقتی صنوفی پروانه فعالیت ندارد و با ایجاد سدمعبر؛ موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود باید طبق قانون جوابگو باشد در حالی که حق اصناف دارای پروانه کسب که حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند تضییع می‌شود.

وی بابیان این‌که دستگاه قضایی از رفع سد معبر و برخورد با صنوف متخلفی که حقوق شهروندان اهری را نادیده می‌گیرد با قاطعیت حمایت می‌کند، ابراز داشت: نیروی انتظامی با همکاری شهرداری، اقدام به پلمب صنوف سدمعبر کننده که عامل نارضایتی شهروندان اهری است نماید.

عبدالهی با انتقاد از تصرف پیاده‌روها و خیابان‌های شهر اهر توسط برخی از صنوف گفت: متأسفانه در اکثر خیابان‌ها و پیاده‌روها شاهد سدمعبر و تصرف محل رفت و آمد شهروندان اهری هستیم که هیچ اعتنایی به اخطاریه‌ها و تذکرات ندارند از این‌رو دستگاه قضایی برای دفاع از حقوق عامه از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهد تا نسبت به رفع سدمعبر اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر، خواستار غربال‌گری پروانه‌های فعالیت صنوف و تطبیق نوع فعالیت با پروانه کسب شد و بیان کرد: دادستانی از رفع سدمعبر صنوف حمایت می‌کند.