به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه ساماندهی و مقابله با سد معبر شهری اهر با اشاره به این‌ که پیاده‌ روهای شهر اهر تبدیل به مغازه شده‌اند، اظهار داشت: یکی از دلایل نارضایتی شهروندان، سد معبر و تبدیل پیاده‌ روها به مغازه است که امکان تردد را از مردم گرفته‌اند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: در حال حاضر شهروندان اهری از ۲۲ میوه‌فروشی و ۱ واحد سمساری به دلیل سدمعبر اظهار نارضایتی کرده‌اند، از این‌رو به اصنافی که سدمعبر کرده‌اند اخطاریه کتبی با مهلت ۴۸ ساعت داده می‌شود در صورت عدم تمکین به اخطاریه؛ اقدام به جمع‌آوری سدمعبر خواهد شد

وی افزود: اداره صمت و اتاق اصناف بایستی پروانه کسب صنوف سدمعبر کننده را بررسی و نتیجه را اعلام دارد، در صورتی که واحدهای دارای پروانه سدمعبر کرده‌اند و توجهی به تذکرات و اخطاریه‌ها نداشتند در صدور و تمدید پروانه آن‌ها تعلل و حتی امتناع نیز می‌شود.

خدابخش با تأکید بر این‌که به صنوف سدمعبر کننده بارها اخطار داده‌ایم و گفته‌اند اشتباه کردیم اما جبران اشتباه نکرده‌اند، گفت: سدمعبر صنوف شهر اهر در قالب طرح جمع‌آوری و پاک‌سازی می‌شوند.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: علاوه بر میوه‌فروشی‌ها؛ درمانگاه‌های دامپزشکی نیز عامل ترافیک و سدمعبر در شهر اهر هستند، در این راستا اکیپ رفع سدمعبر با همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اقدام به جمع‌آوری سدمعبر خواهد کرد.

وی از صدور اخطار کتبی به صنوف سدمعبر کننده شهر اهر خبر داد و یادآور شد: شهرداری اهر در قالب مصوبه شورای ترافیک شهرستان اهر به صنوف سدمعبر کننده آخرین اخطار کتبی را صادر کند و سپس بعد از ۴۸ ساعت؛ اقدام به جمع‌آوری سدمعبر و آزادسازی پیاده‌رو و خیابان‌های شهر اهر می‌شود و در صورت ممانعت از اجرای حکم، صنوف سدمعبر کننده پلمب می‌شوند.