به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده با اشاره به بازدید معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از روستاهای اهر و هریس اظهار داشت: با توجه به تعدد روستاهای اهر و هریس و نیازمندی روستائیان به ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی، تأمین اعتبار برای تحقق مطالبات روستائیان جزو اولویت‌های ماست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، محدودیت در ساخت‌و‌سازهای محدوده روستاها را از عمده‌ترین مطالبات روستائیان دانست و گفت: متأسفانه محدوده اکثر روستاها توسعه نیافته و اگر ساکنین در خارج از محدوده ساخت‌وساز کنند از خدمات و تسهیلات محروم می‌شوند، به طوری‌که ۸۶ روستای اهر و هریس با عدم توسعه محدوده روستا مواجه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت در منابع مالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اجرای محدود پروژه‌های عمرانی و خدماتی در روستاها؛ انتظار ما تأمین اعتبار برای گره‌گشایی از مشکلات روستائیان است.

محرم‌زاده از موافقت معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با افزایش ۳ برابری سهم اعتبارات عمرانی روستاهای اهر و هریس از محل اعتبارات ملی خبر داد و یادآور شد: انتظار می‌رود تا مدیران بنیاد مسکن شهرستان‌های اهر و هریس بتوانند به موقع اعتبارات را جذب کرده و در جهت آسایش و رفاه روستائیان هزینه کنند و زمینه مهاجرت معکوس جوانان را فراهم کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت تأمین مسکن ایمن برای روستائیان ابراز داشت: با پیگیری‌هایی که کمیسیون عمران مجلس انجام داد؛ تسهیلات احداث مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان وام کم‌بهره و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض افزایش یافت.