اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 48661
چهارشنبه - 16 تیر 1400 - 13:49
دادستان عمومی و انقلاب اهر اتمام حجت کرد؛

اجازه استفاده از ماشین ‌آلات و نیروهای آتش ‌نشانی در فضای سبز را به هیچ عنوان نمی‌دهیم/ با فردی که به‌ آتش ‌نشان سیلی زد برخورد می‌کنیم/ تجهیزات آتش‌ نشانی اهر در حد نیازهای اولیه نیست

دادستان عمومی و انقلاب اهر با انتقاد از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آتش‌نشانی اهر گفت: سیلی را کسی باید می‌خورد که باعث تضعیف آتش‌نشانی اهر شده است نه آتش‌نشان در حین مأموریت!

اجازه استفاده از ماشین ‌آلات و نیروهای آتش ‌نشانی در فضای سبز را به هیچ عنوان نمی‌دهیم/ با فردی که به‌ آتش ‌نشان سیلی زد برخورد می‌کنیم/ تجهیزات آتش‌ نشانی اهر در حد نیازهای اولیه نیست

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در بازدید از ایستگاه شماره یک سازمان آتش‌نشانی اهر ضمن خداقوت به فداکاری و ایثارگری آتش‌نشانان در حوادث و آتش‌سوزی‌ها اظهار داشت: در آتش‌سوزی کارگاه تولید تخته سه‌لای که چند تن از آتش‌نشانان اهری دچار مصدومیت شدند نمونه‌ای فداکاری این قشر جان برکف بود‌.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ادامه داد: آن‌طور که به بنده گزارش دادند، وسعت آتش‌سوزی به حدی بود که آتش‌نشانی‌های ورزقان و سونگون نیز به شهرستان اهر جهت اطفای حریق اعزام شوند.

وی با اشاره به این‌که آتش‌نشانی جزو گروه‌های پُرخطر شغلی است که باید از هر حیث مجهز باشد، گفت: مردم در مواقع بحرانی به آتش‌نشانی نیاز دارند و اگر آتش‌نشانی اهر فاقد تجهیزات باشد اموال و جان مردم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عبدالهی خطاب به نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اهر تأکید کرد: در مدتی کمی که از شورای دوره پنجم مانده، برای تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی از نظر تجهیزات و تأمین نیروی انسانی در جهت حفاظت از جان و مال مردم اهر و مناطق همجوار اقدام کنید تا در صورت وقوع حوادثی همچون آتش‌سوزی روز گذشته؛ مجموعه آتش‌نشانی بتواند خدمات ارائه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر ابراز داشت: در صورت عملکرد ضعیف آتش‌نشانی اهر که از کمبود تجهیزات و نیروی انسانی نشأت می‌گیرد هیچ کسی این بهانه را قبول نمی‌کند چراکه انتظار مردم از آتش‌نشانی نقش‌آفرینی در بحران‌هاست و زمانی که در بحران نتواند ایفای نقش کند شهردار و شورای شهر اهر باید پاسخگو باشد.

وی در واکنش به ضرب و شتم آتش‌نشان اهری در حین انجام مأموریت گفت: قطعاً با فردی که آتش‌نشانی را حین انجام مأموریت مورد ضرب و شتم قرار داده برخورد می‌کنیم، سیلی را باید فردی می‌خورد که باعث و بانی وضعیت اسفناک و کمبود تجهیزات و نیروی انسانی آتش‌نشانی اهر است.

عبدالهی با انتقاد از استفاده ماشین‌آلات و نیروهای آتش‌نشانی اهر در موارد غیرمرتبط گفت: اگر در مواقع بحرانی که جان و مال مردم در خطر است ماشین‌آلات آتش‌نشانی خراب شود آن مسئولی که تجهیزات و نیروهای آتش‌نشانی را برای اهداف شخصی مورد استفاده قرار داده بازخواست می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه؛ شهرداری اهر تحت هیچ شرایطی حق استفاده از تجهیزات و نیروهای انسانی آتش‌نشانی در محل‌های غیرمرتبط را ندارد در غیر این‌صورت آن مدیری که دستور چنین چیزی را صادر کند به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود خواهم کرد.

وی بابیان این‌که امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اهر حتی در اندازه نیازهای اولیه آتش‌نشانان نیست، اظهار کرد: رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر طی نامه‌ای مکتوب نیازمندی‌ها و لیست کمبود تجهیزات آتش‌نشانی را به دادستانی اعلام کند.

عبدالهی اضافه کرد: مجدداً تأکید می‌کنم اگر مدیری بخواهد تجهیزات و نیروهای آتش‌نشانی را در جای دیگری حتی به نفع اشخاص و شستشوی جوی آب استفاده کرده و باعث فرسودگی تجهیزات که زمینه‌ساز خلل در امر امدادرسانی شود بدون تعارف و مماشات با آن مدیر برخورد می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر خطاب به رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر گفت: هر کسی بخواهد اقدام به جابه‌جایی نیروهای آتش‌نشانی کند سریعاً به بنده اطلاع دهید و از هم‌اکنون به صراحت اعلام می‌کنم هیچ کس حق ندارد به خاطر اغراض شخصی از آتش‌نشانی اهر هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر به جای استفاده از نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی اهر در محل‌های غیرمرتبط؛ برای حفظ جان و مال مردم اقدام به تجهیز آتش‌نشانی نمایند، نه اینکه با استفاده غیرقانونی از تجهیزات و نیروها باعث فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات شوند.

عبدالهی با گلایه از اینکه نیمه‌ی شرقی شهر اهر فاقد ایستگاه آتش‌نشانی است تصریح کرد: ایجاد ایستگاه شماره ۳ آتش‌نشانی در مناطق فاقد ایستگاه اهر ضروری است و از طرفی آتش‌نشانی اهر برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه هیچ‌گونه تجهیزات و امکاناتی ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر بر ضرورت ارائه خدمات به آتش‌نشانان تأکید کرد و افزود: آتش‌نشانانی که برای حفظ جان و مال به دل آتش می‌زند و حتی در این مسیر خدمت دچار مصدومیت می‌شود لایق دریافت خدمات و مزایا هستند، اما متأسفانه نه تنها آتش‌نشانان اهری مزایای در خور شأن نمی‌گیرند بلکه تنبیه هم می‌شوند.