به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم صادقیه اهری در بازدید دادستان عمومی و انقلاب و نائب ‌رئیس شورای اسلامی شهر اهر از ایستگاه شماره یک سازمان آتش‌نشانی در تشریح آخرین وضعیت از تجهیزات و کمبودهای آتش‌نشانی گفت: روز گذشته در جریان اطفای حریق و شرایط سخت، یک نفر از شهروندان با سیلی به گوش آتش‌نشانان زد، این هم از سختی کار آتش‌نشانی است که هم در مرض آتش و دود است و هم مورد تعرض و ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر ادامه داد: مالک کارگاه ۴۰ دقیقه بعد از آتش‌سوزی اطلاع پیدا کرده بود، که پس از تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند اما دلیل تأخیر خود را با سیلی زدن به گوش آتش‌نشان جبران می‌کنند و جالب است کسی که سیلی به گوش آتش‌نشان زده بود در آن کارگاه ذی‌نفع نبود.

وی به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در ایستگاه‌های آتش‌نشانی اهر اشاره کرد و افزود: همیشه از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آتش‌نشانی به اعضای شورای شهر و شهردار اهر گفته‌ایم تا تأمین کنند و در مواقع بحرانی بتوانیم از جان و مال مردم حفاظت کنیم، این در حالیست که در شیفت کاری آتش‌نشانی تنها ۳ آتش‌نشان داریم.

صادقیه اهری با ذکر این‌که در طول سال‌های گذشته علی‌رغم کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، در هنگام آتش‌سوزی‌ها بهانه نکردیم و با جان و دل به قلب آتش رفتیم، یادآور شد: در مأموریت‌ها مورد توهین و افترا و ضرب و شتم قرار می‌گیریم و شاید قلباً ناراحت شویم اما ما با هرچه تجهیزات داریم به میدان جنگ با آتش می‌رویم و حق می‌دهیم که ناراحت باشند ولی نمی‌دانند مسئول تجهیز آتش‌نشانی کیست!

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر ابراز داشت: بارها از اینکه نمی‌توانیم در اطفای حریق به لحاظ کمبود نیروی انسانی و تجهیزات ایفای نقش کنیم و از طرفی نیروهای آتش‌نشانی را برای آبیاری درخت و چمن به بخش خدمات انتقال می‌دهند با این بهانه که چرا در انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به نفع فلان نامزد فعالیت تبلیغاتی نکردید!

وی بیان کرد: همیشه از استانداری آذربایجان‌شرقی نامه ارسال می‌کنند که نباید تجهیزات و نیروهای آتش‌نشانی در هیچ بخشی استفاده شود و این نامه ابتدا به دست شهرداری اهر می‌رسد اما تجهیزات آتش‌نشانی و نیروی انسانی که باید در حوادث به یاری مردم بشتابد مشغول شست‌وشوی جوی آب و آبیاری فضای سبز است، به طوری‌که آتش‌نشانی اهر بیشتر شبیه انبار تجهیزات شهرداری اهر است.

صادقیه اهری با تأکید بر این‌که در شرایطی که مسئولان شهرستانی از کمبود منابع آبی هشدار می‌دهند آب آتش‌نشانی روزانه چندین دستگاه خودروی سنگین برای پیمانکاران و شست‌وشوی جوی آب خوش‌خدمتی می‌کند، افزود: اگر در شست‌وشوی جوی آب پمپ خودروهای آتش‌نشانی خراب شود و در همین حین آتش‌سوزی در منزل یکی از شهروندان اهری رخ دهد قادر به اطفای حریق نخواهیم بود و کسی بگوید تجهیزات آتش‌نشانی برای شست‌وشوی جوی آب و یا ابزار در اختیار پیمانکار نیست.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر با ذکر این‌که از زمان شیوع ویروس کرونا؛ آتش‌نشانان وظیفه تدفین متوفیان کرونایی را بر دوش کشیده‌اند، اضافه کرد: زمانی بود حتی خانواده‌های متوفیان از متوفی کرونایی فراری بودند و حتی در این مسیر با ابتلای آتش‌نشانی به کرونا و سرایت ویروس به خانواده؛ موجب فوت بستگان نزدیک آتش‌نشانی شد.

وی همچنین به حواشی پس از انتخابات شورای اسلامی شهر اهر نیز اشاره کرد و گفت: گفتند فلان آتش‌نشانان‌ها باید برای آبیاری فضای سبز بروند چراکه در انتخابات برای فلان کاندیدای خاص و مورد حمایت آقایان خوش‌خدمتی و یا تبلیغات نکرده است، همین آتش‌نشانان که به فضای سبز منتقل شده بودند در موقع بحرانی به یاری آتش‌نشانان آمدند و حین اطفای حریق دچار مصدومیت شدند.

صادقیه اهری با اشاره به این‌که ۳۰ نفر آتش‌نشان اهری تنها ۲ کلاه ایمنی دارند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی اهر به سازمان ارتقاء یافته ولی همچنان نام سازمان را بدون تجهیزات و نیروی انسانی کافی یدک می‌کشد، ما این سخنان را در انزار عمومی نمی‌توانیم مطرح کنیم چراکه تماماً مایه سرافکندگی مجموعه شهرداری، شورای شهر و آتش‌نشانی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهر تأکید کرد: برای حفظ موقعیت هیچ‌گاه خوش‌خدمتی نمی‌کنیم بلکه تنها خواسته ما تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تأمین نیروی انسانی است، غیر از این هر کسی را می‌خواهند به سمت ریاست آتش‌نشانی منصوب کنند این در حالی است که اولویت ما دفاع از جان و مال مردم در برابر آتش‌سوزی و حوادث است.