به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری در نشست مشترک هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی با اعضای کنفدراسیون ملی کارآفرینان جمهوری آذربایجان، با اشاره به اینکه مناسبات خوبی میان دو کشور برقرار است، اظهار کرد: تفاهم و همکاری بخش خصوصی دو کشور را فرصتی برای توسعه روابط می‌بینیم و امیدواریم با گسترش این همکاری‌ها، سطح تجارت دو کشور به حد مطلوب برسد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و صنایع آذربایجان شرقی توانمندی‌های بالایی دارند و هم‌اکنون ۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در این استان فعالیت می‌کنند که توان برآورده کردن نیازهای مردم منطقه را دارند.

جهانگیری، تولید مشترک برای صادرات به کشورهای ثالث را از جمله زمینه‌های همکاری میان ایران و آذربایجان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه صنایع کشور ما در دوره تحریم از نظر فناوری توانمندی‌های زیادی کسب کرده‌اند، موضوع تولید مشترک برای ما اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه تبریز دروازه دسترسی جمهوری آذربایجان به ایران است، افزود: فرصت‌ها و تسهیلات خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در تبریز و آذربایجان شرقی فراهم است و در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت خارجی در این استان فعالیت می‌کنند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: مناطق آزاد دو کشور هم فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک است و با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان مسئول توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان تعیین شده است، باید از این فرصت‌ها به نحو کامل استفاده کنیم.