به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمیدرضا قاسم‌زاده با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی کشور در روزهای پنج‌شنبه تا پایان مرداد ماه، گفت: این تصمیم با توجه به کمبود برق در هفته جاری و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از سوی هیأت وزیران اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های معمول ادارات مبنی بر برگزاری جلسات از پیش تعیین‌شده یا اختصاص وقت قبلی به شهروندان برای انجام امور اداری، این مصوبه از هفته آینده در استان اجرا می‌شود و ادارات استان فردا، ۱۷ تیر دایر خواهند بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه هیأت وزیران درخصوص ساعت کار ادارات نیز به استانداران اختیار داده است، افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد از روز شنبه ۱۹ تیر تا پایان مرداد، ادارات استان از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ ظهر فعالیت داشته باشند.

قاسم‌زاده تأکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در مصرف بهینه انرژی تمامی تلاش خود را به کار گیرند و در حد امکان از ژنراتور داخلی برای تأمین برق مصرفی خود استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین تأکید کرد: شیوه‌نامه نحوه فعالیت ادارات در شرایط کرونایی، همچنان به قوت خود باقی است و حضور کارمندان در ادارات براساس این شیوه‌نامه و متناسب با رنگ‌بندی شهرها خواهد بود.