به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی با بیان اینکه تعداد کرونایی‌های بستری شده در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی از حدود ۶۲۰ به ۶۶۰ بیمار افزایش یافته است، گفت: بیماران بستری در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و خطر ورود به موج پنجم وجود دارد.

وی اظهار کرد: چند روز پیش تعداد بیماران کوئید ۱۹ در آذربایجان شرقی روند صعودی نداشت،اما اکنون روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ آزمایش کرونا در استان مثبت می شود.

وی یادآوری کرد: اگرچه جایگاه آذربایجان شرقی از نظر وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور بین ۲۶ و ۲۷ متغیر است، اما اکنون شهرستان عجب شیر به وضعیت قرمز کرونایی وارد شده و ۸۵درصد جمعیت استان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

صومی اضافه کرد: حدود ۲۱۴هزار نفر در آذربایجان شرقی بر ضد کرونا واکسینه شدند و اکنون تزریق دوز دوم واکسن در استان انجام می شود؛ البته قرار بود آخر هفته جاری واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ به بالا نیز آغاز شود که به اوایل هفته بعد موکول شده است.

سویه دلتای کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود اینکه هنوز سویه کرونای دلتا در آذربایجان شرقی شناسایی نشده است، اما در صورت غفلت مردم، احتمال انتشار آن و اوج گیری بیماری افزایش فوتی وجود دارد.

صومی با هشدار مجدد نسبت به احتمال آغاز پیک پنجم در آذربایجان شرقی گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی حیاتی است تا کرونا در استان اوج نگیرد.

منبع: ایرنا