به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش با ابراز نگرانی از شیوع مصرف مواد مخدر در بین بانوان اهری و کاهش سن اعتیاد گفت: متأسفانه سن اعتیاد در شهرستان اهر روبه کاهش بوده و از طرفی پیدایش مصرف مواد مخدر در بین بانوان نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: طبق نتیجه آخرین تحقیقات انجام یافته؛ ۴۹ درصد عامل اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان اهر مربوط به مسائل اجتماعی است و تنها ۱۶ درصد مسائل اقتصادی در گرایش به اعتیاد در شهرستان اهر نقش دارد، به طوری‌که عوامل اجتماعی عامل اصلی اعتیاد به مواد مخدر است.

خدابخش تأکید کرد: از تمامی ظرفیت‌های شهرستان اهر از جمله شهرداری برای ایجاد گرم‌خانه و اسکان بی‌خانمان‌ها استفاده می‌کنیم. چراکه این موضوع بی‌اهمیتی نیست.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که برای پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ‌سازی آثار منفی اعتیاد به مواد مخدر را باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، ابراز داشت: اگر کودکان و جوانان را به حال خود رها کنیم نتیجه آن گرفتاری در دامان سوداگران مرگ خواهد بود، هرچند علت اصلی گرایش نوجوانان و جوانان به اعتیاد بی‌توجهی والدین به فرزندان است.

وی با تأکید بر این‌که نتیجه تحقیقات در شهرستان اهر نشان می‌دهد اکثر کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند مدرک تحصیلی زیردیپلم دارند، یادآور شد: در این تحقیقات که توسط کارشناسان خبره و دکتری جامعه‌شناسی انجام گرفته و تحلیل آماری ارائه داده‌اند زنان اهری بیشتر از مردان اقدام به خودکشی کرده‌اند و در بین مردان؛ عمده اقدام به خودکشی شغل کارگری داشته‌اند.

خدابخش خاطرنشان کرد: برخوردهای قهرآمیز و چکشی در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی پاسخ مثبتی نمی‌دهد، این درحالی است که باید در زمینه پیشگیری سرمایه‌گذاری نماییم و از طرفی این پیشگیری را با هویت‌بخشی به مناطق حاشیه‌ای شهر اهر شروع کنیم.

فرماندار شهرستان اهر از افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: با هوشیاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر، میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان افزایش یافته و در طرح اخیر نیروی انتظامی معتادان نیز جمع‌آوری و به کمپ ترک اعتیاد ارجاع شدند.