به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر از افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر خبر داد و افزود: بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه جوانان اهری از سوی پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: شهرستان اهر با داشتن بیشترین اختراعات دانش‌آموزی، جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان‌شرقی در این حوزه است و طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین آموزش و پرورش و مرکز رشد واحدهای فناور؛ طرح‌های دانش‌بنیانی دانش‌آموزان حول محور تربیت دانش‌آموزان خلاق و مخترع حمایت می‌شوند.

وی بر ضرورت شناسایی بازماندگان از تحصیل در رده سنی ۱۰ تا ۴۶ سال در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: برای شناسایی بازماندگان از تحصیل و سوادآموزی به آنها می‌طلبد تا ابتدا اشرافیت اطلاعاتی داشته باشیم و بر اساس داشته‌های اطلاعاتی برای سوادآموزی بی‌سوادان برنامه‌ریزی کنیم.

خدابخش، ازدواج زیر سن ۱۸ را عامل اصلی ترک تحصیل دختران روستایی عنوان کرد، یادآور شد: ازدواج دختران در سنین پایین نگران‌کننده است و باید با برنامه و کارگاه‌های آموزشی برای والدین از ازدواج زیر ۱۸ سال پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان اهر از ایجاد کانون تندرستی ویژه دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال برای اولین‌بار در شهرستان اهر خبر داد و گفت: همچنین حیات پویا برای نخستین‌بار در مدرسه استثنایی اهر افتتاح می‌شود.

وی با ذکر این‌که نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات هنرستان‌ها در شهرستان اهر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تولیدات صنایع‌دستی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و لزوم ایجاد محلی برای عرضه و نمایش تولیدات جزو ضروریات بود لذا تمهیداتی اتخاذ گردید تا نمایشگاه دائمی برای عرضه تولیدات هنرستان‌ها در اهر فراهم شود.

خدابخش با گلایه از کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر بیان کرد: متأسفانه در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر از نظر فضای آموزشی کمبودهایی وجود دارد و از طرفی وجود ۳۲ مدرسه دوشیفته در شهرستان اهر که بایستی برای تک شیفته کردن این مدارس فضای آموزشی تأمین شود.

فرماندار شهرستان اهر از وجود ۳۴۳ کلاس درس فعال با ۱۰۹۱ نفر سوادآموز در این شهرستان خبر داد و افزود: ۴۰۴ معلم وظیفه سوادآموزی ۱۰۹۱ نفر از بازماندگان از تحصیل را در شهرستان اهر بر عهده دارند.