به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی رخ افروز شامگاه جمعه در آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم که در روستای قوبوز هشترود برگزار شد با بیان اینکه، طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۲۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان در ۷۵ مرکز خرید تضمینی می شود، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز  از کشاورزان خریداری و انبار شده است.

رخ افروز در مورد نحوه پرداخت مبلغ گندم های خریداری شده از کشاورزان افزود: مبلغ خرید گندم از کشاورزان ظرف ۱۵ روز به حساب آنها واریز می شود.

مدیرجهاد کشاورزی هشترود نیز گفت: کشاورزان شهرستان در سال زراعی جاری در ۹۲ هزار هکتار از اراضی به صورت دیم و یک هزار و ۳۰۰ هکتار به صورت آبی، گندم کشت کرده‌اند.

مجید احمدی  اظهار کرد: امسال با توجه به خشکسالی که بر منطقه حاکم شده پیش بینی می شود ۸۵ هزار تن گندم در شهرستان برداشت شود.

وی گفت: در طول فصل برداشت هشت هزار کشاورز با حدود ۳۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت را انجام خواهند داد و برداشت محصول تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
فرماندار شهرستان نیز در این مراسم از کشاورزان خواست با اصلاح الگوی کشت و استفاده از علم نوین کشاورزی و رعایت اصول فنی محصولات با کیفیت تولید کنند.
امین امینیان ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش گندم و سیب در این شهرستان با هدف تولید و فرآوری محصولات کشاورزی از واجبات این بخش است.
وی همچنین از کشاورزان خواست تا الگوی مصرف آب را رعایت کنند.
در این آیین از کشاورزان و کارشناسان نمونه کشاورزی تجلیل و آیین شکرگزاری برداشت خوشه های طلایی که در زبان محلی به آن «حالاح لاما»  می گویند و در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۳۱۸ ثبت گردیده برگزار شد.

منبع: ایرنا