به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر خانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ورزقان، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زیر بنای توسعه است، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی و تربیتی باید در برخورداری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد توجه بسیار قرار گیرد تا آینده سازان این کشور در محیطی مناسب آموزش و پرورش یابند و در این مسیر قوه مقتنه با تصویب قوانین جدید کارشناسی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

فرماندار ورزقان گفت: با ساخت ۳۴ باب مدرسه در دست اجرای این شهرستان که در قالب ۲ تفاهم‌نامه با شرکت ملی صنایع مس ایران و بنیاد علوی اجرا می‌شود؛ مشکل فضای آموزشی در این شهرستان به حداقل رسیده و شاهد خداحافظی با مدارس کانکسی خواهیم بود.

خانی همچنین از انجام پیگیری‌های لازم برای خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان در هر دو بخش مرکزی و خاروانا خبر داد و اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در این راستا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به حساب مشارکت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان واریز کرده است.

وی استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت مجتمع مس سونگون برای تجهیز و توسعه مدارس شهرستان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هوشمند سازی مدارس و تامین زیرساخت‌های لازم در کنار آرامش ناشی از عدم اعمال سلیقه‌های شخصی در این نهاد می‌تواند به پویایی و شکوفایی آموزش و پرورش منجر شود.

شهرستان ۵۰ هزار نفری ورزقان در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، به رغم داشتن معادن مس سونگون و طلای اندریان از شهرستان های محروم آذربایجان شرقی محسوب می شود.

منبع: ایرنا