اخبار منطقه ارسباران » فرهنگی
کد خبر : 48795
یکشنبه - 20 تیر 1400 - 19:14
فرماندار ورزقان:

جمع آوری مدارس کانکسی ورزقان با ساخت ۳۴ مدرسه

فرماندار ورزقان گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۳۴ باب مدرسه در این شهرستان بین اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس آذربایجان شرقی، شرکت ملی صنایع مس ایران و بنیاد علوی به امضاء رسیده که با احداث آنها مدارس کانکسی جمع آوری می شوند.

جمع آوری مدارس کانکسی ورزقان با ساخت ۳۴ مدرسه

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر خانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ورزقان، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زیر بنای توسعه است، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی و تربیتی باید در برخورداری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد توجه بسیار قرار گیرد تا آینده سازان این کشور در محیطی مناسب آموزش و پرورش یابند و در این مسیر قوه مقتنه با تصویب قوانین جدید کارشناسی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

فرماندار ورزقان گفت: با ساخت ۳۴ باب مدرسه در دست اجرای این شهرستان که در قالب ۲ تفاهم‌نامه با شرکت ملی صنایع مس ایران و بنیاد علوی اجرا می‌شود؛ مشکل فضای آموزشی در این شهرستان به حداقل رسیده و شاهد خداحافظی با مدارس کانکسی خواهیم بود.

خانی همچنین از انجام پیگیری‌های لازم برای خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان در هر دو بخش مرکزی و خاروانا خبر داد و اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در این راستا مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به حساب مشارکت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان واریز کرده است.

وی استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت مجتمع مس سونگون برای تجهیز و توسعه مدارس شهرستان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هوشمند سازی مدارس و تامین زیرساخت‌های لازم در کنار آرامش ناشی از عدم اعمال سلیقه‌های شخصی در این نهاد می‌تواند به پویایی و شکوفایی آموزش و پرورش منجر شود.

شهرستان ۵۰ هزار نفری ورزقان در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، به رغم داشتن معادن مس سونگون و طلای اندریان از شهرستان های محروم آذربایجان شرقی محسوب می شود.

منبع: ایرنا