به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نادر اصغرپور با اعلام اینکه برنامه های عملیاتی در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۰ درصدی در آذربایجان شرقی با جدیت دنبال می شود ، تصریح کرد : پیش بینی می شود با تکمیل این  طرح‌ها، زمینه اشتغال ۳۹ هزار نفر در استان فراهم خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد : میزان سرمایه گذاری این طرح ها بیش از ۱۸۸ هزار میلیارد ریال و بیشترین تقاضای مجوز و پروانه در بخش های مزیت دار استان به ویژه در ۴ گروه محصولات غذایی و آشامیدنی ، محصولات لاستیک و پلاستیک ، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و همچنین کانی های غیرفلزی در بخش صنایع معدنی است.

اصغرپور با اشاره به ظرفیتهای آذربایجان شرقی در بخش صنعت و معدن ، وجود انرژی های ارزان و در دسترس ، استفاده از توان منابع انسانی کارآمد و متخصص ، تلاش در راستای کاهش تصدی گری دولت و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهمترین مزیت های موجود در استان به عنوان یکی از استان های پیشرو در این بخش عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود : عوامل بسیاری در شروع فعالیت یک واحد تولیدی دخیل هستند و مسئولین استانی و مجموعه صمت استان در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران ، از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک نهاد قانونی در رفع موانع و تداوم تولید و توسعه واحدهای صنعتی بهره می برد.

وی با اشاره به حمایتهای وزارت صمت از ایجاد و توسعه طرحهای صنعتی و معدنی گفت : علاوه بر طرح های اجرایی در سال گذشته برای رونق تولید در بنگاه های کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام ، امسال نیز مجموعه وزارت صمت بر اساس اولویت های صنعتی استان با برنامه تام از طریق مشارکت دو بانک عامل و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) نسبت به تأمین مالی اقدام می کند و به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های اولویت دار بویژه صنایع معدنی که به عنوان صنایع پیشران استان محسوب می شود ، به عنوان مشوق ، تسهیلات کم ‌بهره اعطا می کند.

به گفته وی، سه هزار و ۷۶۶ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۲۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۱۷ هزار نفر در استان فعالیت دارند .

اصغرپور با بیان اینکه در سال ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” سازمان صمت استان براساس برنامه های محوری وزارت متبوع در راستای تسهیل و تسریع امورتوسعه واحدهای تولیدی و صنعتی پیش می رود ، گفت : استان آذربایجان‌شرقی همواره در حوزه صنعت و معدن بالاخص در سال های اخیر در زمینه پروانه های بهره برداری و مجوزهای توسعه ای صادره ، حائز رتبه های برتر کشوری بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما