به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام گشایش سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا از همه متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن خواست جهت دریافت و تزریق واکسن کرونا در این سامانه ثبت نام کنند، نوبت ‌دهی و ثبت ‌نام تزریق واکسن کرونا برای افراد متولد سال ۱۳۳۵ و ما قبل از آن از امروز یکشنبه در سامانه salamat.gov.ir آغاز شده است.
هم‌اکنون فقط متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن می‌توانند از طریق این درگاه نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.
بنا به اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دُز رسیده است.
انتظار می رود با محموله های جدیدی از واکسن های خارجی که وارد کشور شده یا در حال ورود است و نیز، ورود واکسن های داخلی به ویژه برکت در روزهای آینده، روند واکسیناسیون کرونا در کشور سرعت گیرد.
مقامهای مسئول گفته اند که تا اوایل مرداد، فازهای اول و دوم واکسیناسیون شامل افراد بالای ۵۵ سال، بیماریهای خاص و خطرناک، کارکنان بخش بهداشت و درمان و مانند آن به پایان می رسد و پس از آن شاهد اجرای فاز ۳ واکسیناسیون کرونا برای مشاغل عمومی از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومی خواهیم بود.
در صورتی که روند واکسیناسیون طبق برنامه پیش برود، اساتید دانشگاهها، معلمان مدارس، دانشجویان و بخش بزرگی از جمعیت کشور تا مهرماه تحت پوشش برنامه تزریق واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرنا