اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 48814
یکشنبه - 20 تیر 1400 - 18:20
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان ‌شرقی:

دمای هوای آذربایجان ‌شرقی به صورت نسبی افزایش می‌یابد

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان ‌شرقی گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته به صورت نسبی سه تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

دمای هوای آذربایجان ‌شرقی به صورت نسبی افزایش می‌یابد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر روز یکشنبه در گفت‌ و گویی با بیان اینکه افزایش نسبی دمای استان از امروز آغاز می شود،  افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتا پایدار تا روز پنجشنبه در استان است.

وی اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو و افزایش موقت ابرها از بعد از ظهر، احتمال بارش پراکنده در برخی نواحی استان پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: روز پنجشنبه احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای و بروز خسارت به باغات و تاسیسات،  غرش آذرخش، وزش باد و رگبار باران در برخی مناطق استان وجود دارد.

امیدفر ادامه داد: از روز جمعه این هفته و شنبه هفته آینده جو استان نسبتا ناپایدار شده و آسمان صاف تا قسمتی ابری بوده و در بعد از ظهر با افزایش ابر همراه خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی( ۱۲ و ۴۵ دقیقه) جلفا با ۲۹ و ورزقان با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۶ درجه بالای صفر و آسمان این شهر تا قسمتی ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

 منبع: ایرنا