به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دانشگاه تبریز اعلام کرد: این دریچه ها در شبکه های زیرساختی اعم از آب و فاضلاب، گازرسانی و مخابرات به صورت گسترده ای استفاده می شود.

شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان قادر است دریچه های نانو کامپوزیتی منهول آب و فاضلاب با قطرهای مختلف و در رده های مقاومتی B125، C250  و D400، دریچه های نانو کامپوزیتی گازرسانی با قطرهای مختلف و در رده های مقاومتی B125، C250 و D400،دریچه های نانو کامپوزیتی آب گیر به شکل مستطیل در ابعاد مختلف و در رده های مقاومتی  B125، C250 و D400، دریچه های نانو کامپوزیتی کنتور آب خانگی در رده مقاومتی A15 و دریچه های نانو کامپوزیتی کنترل گاز تولید کند.

ضمانت محصولات، قیمت مناسب دریچه ها در مقایسه با نمونه های چدنی مشابه، مقاومت در برابر یخبندان، عدم قابلیت سرقت، عدم قابلیت اشتعال، عمر مفید مناسب و قابلیت تولید در رنگ های مختلف از جمله ویژگی های منحصر به فرد محصولات تولیدی این شرکت است.

بر اساس این گزارش، از جمله تائیدیه ها و مجوزهای این شرکت می توان به اخذ گواهی نامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اخذ پروانه استاندارد تولید دریچه ها از سازمان ملی استاندارد ایران، تائیدیه آزمایشگاه متالوژی رازی، تائیدیه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز و تائیدیه آزمایشگاه تکنولوژی بتن دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اشاره کرد.

افزایش کیفیت، افزایش میزان تولید، افزایش تنوع تولیدات و صادرات به کشورهای همسایه از اهداف اصلی این شرکت است.

شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و با داشتن مهندسین خلاق و با تجربه به عنوان یکی از شرکت های فناور برتر آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما