به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر از برگزاری مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور حفظ آمادگی دستگاه‌های امداد و نجات؛ میزان آمادگی مدیران عضو شورای مدیریت بحران مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع بدون اعلام زمان در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از عدم آشنایی برخی از مدیران با اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ادامه داد: وقتی مدیر اداره‌ای برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع با کت و شلوار اتو شده حاضر می‌شود نتیجه عملکرد در اطفای حریق کاملاً مشخص است.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و جلب مشارکت مردمی در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع منجر به گسترش خط آتش می‌شود، ولی به هر حال با برگزاری مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع مشخص خواهد شد کدام مدیر اداره از مدیریت بحران سررشته دارد.

خدابخش با تأکید بر این‌که مسئولیت اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع بر عهده‌ی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر است، یادآور شد: مسئولیت مستقیم اطفای حریق مراتع و جنگل بر عهده منابع طبیعی است و در این راستا اداره حفاظت محیط زیست اهر ذیل منابع طبیعی وظیفه دارد.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان اهر بر لزوم حفظ آمادگی دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران در روزهای گرم تابستان گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا؛ آتش‌سوزی مراتع و جنگل در شهرستان اهر دور از انتظار نیست لذا انتظار داریم تا اعضای شورای مدیریت بحران بیش از پیش آمادگی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه از لای‌روبی و آزادسازی ۲.۷ کیلومتر از رودخانه شله‌بران خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه با همکاری دستگاه قضایی، امور آب، شهرداری و نهادهای ذی‌ربط ۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر از امتداد رودخانه شله‌بران از تصرف آزادسازی و احیاء شد.

خدابخش تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل در نقاط مختلف شهرستان اهر و مسدود شدن دهانه پل‌ها در امتداد رودخانه اهرچایی؛ برای پیشگیری از هرگونه حوادث جانی و مالی، آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان اهر ضروری است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به خاموشی‌های برق گفت: عمده گلایه‌های مردم از قطعی برق، بی‌برنامگی در قطعی برق است هرچند قطعی‌‌های برق خارج از اختیارات ماست ولی حداقل مدیر توزیع برق اهر می‌تواند برنامه قطعی برق را جهت اطلاع قبلی مردم پیگیری کند.

وی بر ضرورت کاهش مصرف برق در ادارات شهرستان اهر افزود: هر اداره‌ای که الگوی مصرف برق را رعایت نکند معرفی کنید و پیش از آن تأکید کنید تا در مصرف برق صرفه‌جویی نمایند.

خدابخش بابیان این‌که قطعی برق ادارات پُرمصرف از راه دور امکان‌پذیر است، ابراز داشت: برخی از جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی، بانک‌ها و ادارات نسبت به رعایت الگوی مصرف برق بی‌توجهی کرده‌اند از این‌رو در صورت عدم همکاری نسبت به قطعی برق اقدام شود.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان اهر از قطع برق اداره‌ای به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف در این شهرستان خبر داد و گفت: یک بانک و جایگاه‌های سوخت علی‌رغم تذکرات برای رعایت الگوی مصرف برق؛ اخطاریه گرفتند.

وی بر لزوم تقویت تجهیزات و نیروهای انسانی آتش‌نشانی اهر تأکید کرد و گفت: حادثه آتش‌سوزی کارگاه تولید تخته سه‌لای تلنگری بود و نشان داد که آتش‌نشانی اهر از نظر نیروی انسانی و تجهیزات کمبودهای بسیاری دارد از این‌رو شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر بایستی نسبت به تجهیز این دستگاه امدادی اقدام نماید.