اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 48844
دوشنبه - 21 تیر 1400 - 18:23
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

اختصاص ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌های سه شهرستان آذربایجان شرقی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تخصیص ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند خبر داد.

اختصاص ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌های سه شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امانی در مراسم افتتاح آسفالت راه روستایی کَنگَرلو در شهرستان خداآفرین، گفت: این اعتبار برای ساخت و آسفالت راه‌های روستایی به ترتیب با اولویت روستا‌های بالای ۱۰۰، ۵۰ و ۲۰ خانوار هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: از امسال اعتبارات راه‌های روستایی و فرعی، براساس مطالعات مشترک سازمان راهداری و معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، بر مبنای ترکیب جمعیتی تخصیص می‌یابد و طبق داده‌های این مطالعات، استان آذربایجان‌شرقی هم، نسبت به کل کشور وضعیت برخورداری، پایین‌تری دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات براساس شاخصه‌های ترکیب جمعیتی، درصد آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

گفتنی است؛ برای زیرسازی و آسفالت راه روستای کَنگَرلو به طول ۱۰ کیلومتر، ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و دو روستای دیگر نیز از این راه بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما