اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 48872
سه شنبه - 22 تیر 1400 - 12:29
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

فعال ‌سازی معادن راکد خواسته نمایندگان مجلس بوده است

نماینده مردم اهر و هریس در شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت معدنی کشور، اقدام وزارت صمت در خصوص آزادسازی و واگذاری معادن حبس شده را کاری ارزشمند و موثر در تولید و اشتغالزایی عنوان کرد.

فعال ‌سازی معادن راکد خواسته نمایندگان مجلس بوده است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده، ضمن تشکر از اقدامات وزارت صنعت،معدن و تجارت، عملکرد وزیر صمت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مدت کارهای بزرگی در وزارتخانه انجام شده است و بنظر من وزیر صمت در این مدت کوتاه، کارنامه مثبت و بزرگی دارند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی استفاده از امکانات شرکت‌های برتر و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در جهت حمایت از واحد‌های خرد تولیدی را یک ایده خوب توصیف کرد و افزود: کمک و هدایت شرکت‌های خرد با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ در حقیقت کمک به تولید و اشتغالزایی است و تفاهم‌نامه‌ها‌یی که در این زمینه به امضا رسیده است، بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

آزادسازی و فعال کردن معادن، خواسته نمایندگان مجلس

محرم زاده با بیان اینکه وزیر صمت، مرد تولید و به فکر تولید است و وزارت صنعت، معدن و تجارت خیز خوبی در این حوزه برداشته است، با تاکید بر ظرفیت های معدنی کشور به اجرای طرح آزاد سازی و واگذاری ۶ هزار محدوده معدنی از طریق مزایده اشاره و تصریح کرد: من در این خصوص در مجلس نیز صحبت کرده‌ام؛ این خواسته ما از مسئولان پیشین بوده است که یا معادن را فعال و یا معادن را در اختیار افرادی قرار دهند که توانایی و عزم این کار را دارند.
به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ایران جزء ۱۵ کشور برتر معدنی و دارای هفت درصد از ذخایر معدنی دنیاست اما شرایطی که بر حوزه معدنی حاکم بوده، اجازه و بستر استفاده از این منابع را نداده است و این اقدام وزارت صمت در راستای تغییر این شرایط است.
وی ضمن تاکید بر حمایت مجلس و وزارت صمت از فعالیت‌های تولیدی و معدنی در کشور، نسبت به تداوم اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: اگر معادن کشور در اختیار معدن‌کاران واقعی قرار بگیرد، اشتغال و تولید هم شکل خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های ارزی، صادرات و واردات حل خواهد شد.
محرم زاده اجرای این طرح را یک کار ارزشمند توصیف کرد و با یادآوری اینکه معدن بهترین جایگزین برای نفت است بیان داشت: کشور ما از نظر تنوع و تعدد معادن شرایط مطلوبی دارد و استفاده از این ظرفیت در بودجه ۱۴۰۰ نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ و من از اجرای این طرح تشکر می‌کنم.

همراهی مجلس با دولت برای رفع موانع تولید

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، در بخش پایانی صحبت‌های خود، شناسایی و رفع قوانین مزاحم حوزه تولید را موضوع مهمی برای ایجاد رونق و توسعه تولید عنوان کرد و گفت: برخی از قوانین که در گذشته تصویب شدند، در شرایط فعلی دست و پا گیر هستند و نیاز به اصلاح دارند و اقدام وزارت صمت در احصاء و معرفی این قوانین کار ارزشمندی است و یقینا مجلس در این مورد همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت‌.
وی اصلاح این قوانین را موجب تقویت تولید و تجارت کشور دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید، خواستار پیگیری و مطالبه گری دولت و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.