به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول‌زاده در جلسه بررسی ایرادات و نواقصات بزرگراه اهر-تبریز که به درخواست فرماندار شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های راه‌سازی که اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تحویل می‌دهد اکثراً ناقص و دارای ایرادات فنی است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پروژه بزرگراه اهر-تبریز نواقصات و ایرادات خطرساز دارد، افزود: نواقصات بزرگراه اهر-تبریز با نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی حل نمی‌شود بلکه ایراداتی خطرساز دارد که باید برای رفع این ایرادات به فکر برنامه باشیم.

وی با تأکید بر وظیفه اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در قبال رفع ایرادات بزرگراه اهر-تبریز گفت: در گذشته هنگام بهره‌برداری از پروژه راه‌سازی، تجهیزات راهداری و ایمنی دریافت می‌کردیم اما در طول ۱۰ سال گذشته اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نه تنها پروژه تکمیل شده تحویل نگرفته است بلکه هر پروژه‌ای که تحویل گرفتیم نواقصات و ایرادات فنی داشته است.

رسول‌زاده ادامه داد: وقتی پروژه بزرگراهی همچون بزرگراه اهر-تبریز را به راهداری تحویل می‌دهند لااقل تجهیزات ایمنی نیز تحویل می‌دادند، ولی متأسفانه از تجهیزات راهداری جاده‌‌های روستایی برای رفع نواقصات پروژه‌های ملی استفاده می‌کنیم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تحویل پروژه‌های راه‌سازی دارای نقص به راهداری استان گفت: اگر تجهیزات و امکاناتی داشته باشیم قطعاً برای رفع ایرادات بزرگراه‌ها می‌کنیم و باید قبول کنیم که محدودیت شدید منابع مالی آزرده خاطرمان می‌کند.

وی با ذکر این‌که اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی بایستی مابقی پروژه بزرگراه اهر-تبریز را پس از تکمیل و رفع نواقصات، آن را به راهداری تحویل دهد، بیان داشت: مردم و مسئولان شهرستانی حق دارند از تأخیر در اجرای پروژه و مطالبه‌ی رفع ایرادات گله‌مند باشند، هرچند دولت برای بزرگراه اهر-تبریز هزینه می‌کند اما به خاطر پیمانکار و عدم نظارت کافی تمامی زحمات بر باد می‌رود.