به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرگرد ناصر پاشایی در جلسه بررسی ایرادات فنی بزرگراه اهر- تبریز اظهار داشت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده؛ پروژه بزرگراه اهر- تبریز تا به‌ حال ۳۸ ایراد اساسی و نقاط حادثه ‌خیز دارد که مدام برای رفع ایرادات پیگیری کرده‌ایم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: شهرک صنعتی اهر دوربرگردان ندارد و اگر کسی بخواهد از شهرک صنعتی به سمت شهر حرکت کند می‌بایست ۸ کیلومتر رانندگی کند تا به دوربرگردان برسد.

پاشایی بابیان این‌که متأسفانه دوربرگردان‌های بزرگراه اهر-تبریز فاقد علائم راهنمایی و رانندگی است در حین رانندگی در صورت اصلاح مسیر دچار حادثه می‌شوند، ادامه داد: تردد به روستای وردین و یایجلو و بلعکس در بزرگراه اهر-تبریز کاملاً خطرساز بوده و مسیر دسترسی ایمن وجود ندارد.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز گفت: در برخی از نقاط بزرگراه اهر-تبریز برای تأمین ایمنی تردد، هیچ‌گونه گارد ریل پیش‌بینی نشده است که در صورت بروز حادثه منجربه تصادف شاخ به شاخ خودروها می‌شود.

وی بابیان این‌که در قسمتی از بزرگراه اهر-تبریز حدفاصل بین کاروانسرا و راهدارخانه، از زیر جاده چشمه آب وجود دارد که هر آن امکان بروز حوادث وجود دارد، یادآور شد: متأسفانه ۱۳ روستای اهر و هریس دسترسی ایمن و مناسبی به بزرگراه اهر-تبریز ندارد و روستائیان مجبور می‌شوند تا از مسیر خطرساز وارد جاده شوند.

پاشایی تأکید کرد: طراحان جاده‌ها از جمله بزرگراه اهر-تبریز طبیعتاً غیربومی هستند و هیچ تجربه‌ای ندارند و از طرفی از کارشناسان بومی نظرخواهی نمی‌کنند.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز با ابراز نگرانی از نتیجه دخالت مسئولان غیرمرتبط با پروژه‌های راه‌سازی بیان داشت: مسئولان ما به خاطر مسائل سیاسی و … مدام فشار می‌آورند که فلان قطعه از بزرگراه یا جاده را باز کنید، در حالی که هنوز ایمنی مردم برای تردد تأمین نشده است.

وی در ادامه افزود: در بارندگی‌های اخیر بخشی از بزرگراه اهر-تبریز به زیر آب رفت و این امر نشان‌گر مهارت طراح جاده است که به جای هدایت آب سطحی از پل، جاده را زیر آب می‌برد واقعاً دست طراح درد نکند.

پاشایی اظهار کرد: سؤال من از مدیران راه و شهرسازی و راهداری استان این است که چرا به پیمانکاران برای ایمن‌سازی جاده هزینه پرداخت می‌کنید، این در حالیست که حتی اهمیتی به ایمن‌سازی جاده نمی‌دهند و اگر پلیس به موضوع ورود کند سریع دست به حاشیه‌سازی می‌زنند.

رئیس پلیس‌راه اهر-تبریز با تأکید بر این‌که سه‌راهی هریس جزو نقاط حادثه‌خیز جاده اهر-تبریز در استان و کشور شناخته می‌شود، گفت: سه‌راهی هریس مشهور به قتلگاه است متأسفانه برای ایمنی کاربران جاده‌ای در این نقطه کمترین اهمیتی از سوی مجریان پروژه داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: همه از جاده اهر-تبریز تردد می‌کنیم، اما تابه‌حال کسی نپرسیده که چرا در سه‌راهی شیخ رجب روشنایی وجود دارد اما هیچ وقت چراغ‌ها روشن نمی‌شود.

پاشایی خاطرنشان کرد: اکثر مشکلات از آنجایی ناشی‌ می‌شود که مسئولان غیرمرتبط در حوزه راه‌سازی دخالت می‌کنند و پیمانکاران نیز بر حسب سخنان همان مسئول؛ ایرادات و نواقصات بزرگراه اهر-تبریز را نادیده می‌گیرند.