به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت در آذربایجان شرقی با حضور معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: به‌رغم وضعیت اقتصادی حاکم در کشور، بخش های اقتصادی این استان عملکرد نسبتا قابل قبولی دارند؛ به طوری‌که در سال گذشته براساس آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان هفت درصد بوده که۲.۷ درصد پایین تر از متوسط کشوری هست.

وی با اشاره به فعالیت ارزنده مدیران ادارات و شرکت های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همین مدیران تلاشگر این مجموعه در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: در سال جاری ۱۰ هزار نفر به بیمه شدگان استان اضافه شده است که این آمار نشانگر کاهش تعداد بیکاران استان در سال جاری نسبت به سال قبل است.

جهانگیری با بیان این‌که طبق آمارهای رسمی، بیکاری جوانان ما نسبتا در وضعیت مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که آذربایجان شرقی دارای چهار هزار واحد تولیدی و ۲۷ هزار واحد صنعتی است، انتظار می‌رود آمار بیکاری نیز در این استان کم باشد.

وی متذکر شد: واحدهای تولیدی به دلیل تحریم‌ها و مسائل ارزی در سه سال اخیر از بیشترین ظرفیت خود در بحث تولید استفاده کردند و همین امر باعث شده تا ضمن افزایش صادرات، شاهد رشد بحث صنعت نیز در استان باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: در سطح استان توان فنی و علمی قابل توجهی وجود دارد که امیدوارم مدیران بعدی نیز به این موضوع اهمیت داده و ابتکار عمل به خرج دهند؛ همچنین اختیارت را بیشتر کنند تا فضای رقابتی بین استان‌ها ایجاد شود.

منبع: ایلنا