به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر راستی امروز در گفت‌ و گویی اظهار داشت: نتایج ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در اکثر حوزه‌های آذربایجان‌شرقی به صورت قطعی مشخص شده و تنها پنج حوزه منتظر اعلام نتایج نهایی هستند.

وی ادامه داد: تبریز، اهر، سردرود، شهر جدید سهند و باسمنج پنج حوزه‌ای هستند که نتایج انتخابات در آنها به دلیل اعتراضات صورت گرفته و بررسی مستندات و گزارش‌ها در این خصوص هنوز نهایی نشده‌اند که با توجه به فرآیندهای طی شده در این زمینه، به احتمال فراوان تا اواسط هفته جاری نتایج این حوزه‌ها نیز مشخص خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در مورد برخی ادعاها مبنی بر تخلف رأی‌گیری از افراد غیربومی در شهرستان شبستر نیز گفت: از آنجایی که بخشی از رای‌دهندگان این حوزه افراد بومی هستند که به صورت موقت و عموماً برای کار به شهرستان‌های همجوار و حتی تهران می‌روند و در فصل کاری خود منطقه به این شهرستان باز می‌گردند.

وی اضافه کرد: شائبه حضور افراد غیربومی در انتخابات این شهرستان به وجود آمده بود که این موضوع حتی با بازگشایی صندوق‌های آرا و بررسی کد ملی رای‌دهندگان نیز تائید نشد و بر همین اساس صحت نتایج انتخابات در شهرستان شبستر مورد تائید است.

منبع: فارس